Ontvang maandelijks onze nieuwe blogartikelen in je mailbox

HubSpot pakt uit met INBOUND 2020 – Alles wat je moet weten.

Ellen Prins
Door Ellen Prins op 24-9-20 18:23

Nieuwe productupdates bij Inbound 2020 van hubSpot! wat een gaaf evenement. Systony blikt terug op deze twee waardevolle dagen vol interessante online sessies.

Het is op moment van schrijven donderdagochtend 24 september, de ochtend na Inbound 2020. Mijn hoofd tolt nog na van alle waardevolle informatie die mijn collega’s en ik de afgelopen twee dagen tot ons hebben genomen. 🤓

Wij zijn natuurlijk super enthousiast en kunnen niet wachten om aan de slag te gaan met onze nieuwe inzichten. Uiteraard delen wij eerst de laatste updates met jullie! Ik neem je mee langs alle belangrijke punten die zijn besproken tijdens HubSpot’s innovatieve online-evenement:

Van Boston naar online

Heb je gemist wat Inbound 2020 is of wat er speciaal aan is? Voorheen organiseerde HubSpot het grootste marketingevenement in Boston waar duizenden marketeers, verkopers, ondernemers en andere geïnteresseerden van over de hele wereld samenkwamen.

Helaas gaat in 2020 alles anders, maar een innovatief bedrijf zoals HubSpot komt dan met dé oplossing in de vorm van een online-event: Inbound 2020.

Hoe zag dat eruit? We houden het op een bomvolle agenda met verschillende interessante sessies in een online omgeving. Je komt natuurlijk voor de laatste HubSpot-updates en Inbound Marketing inspiratie!

Inbound 2020 Hubspot GIF-downsizedEen kijkje in mijn inbound-agenda!

Alle pijlen op de HubSpot Sales Hub

Samen met Systony’s bekende gezichten Martijn en Maarten heb ik Inbound 2020 gevolgd. Wat ons opviel is dat HubSpot flink aan het investeren is in de HubSpot Sales Hub. Nog meer nieuwe functies en mogelijkheden in deze prachtige tool! Ik licht er een paar voor je uit.

hubspot hub sales

  • Custom objects

In HubSpot heb je vier standaard objecten: contacten, bedrijven, deals en tickets. Het kan natuurlijk voorkomen dat dit voor jouw organisatie niet toereikend is.

Dankzij Custom Objects kun je vanaf nu (bijna) alle denkbare gegevens opslaan in HubSpot en voeg je er eenvoudig velden en properties aan toe. Je zet Custom Objects bijvoorbeeld in voor abonnementen, installed base, verzendgegevens of wat je maar nodig hebt. Superhandig voor als je data wilt opslaan die een één-op-meer relatie heeft met de standaard objecten of andere Custom Objects.

Het beste hiervan is dat deze Custom Objects precies hetzelfde werken als de standaard objecten in HubSpot. Dit maakt het maken en beheren eenvoudig en integreer je ze binnen een paar klikken in workflows, e-mails en dashboards.

custom objects binnen hubspot sales hub
Een voorbeeld van een Custom Object is het aanmaken van een bepaalde service type.

  • Artificial intelligence

Werk sneller en efficiënter! HubSpot maakt je leven als verkoper makkelijker met verbeteringen op gebied van AI. Met de laatste update scant HubSpot automatisch de e-mailhandtekening van een prospect en verzamelt relevante informatie zoals de naam, functietitel en het bedrijf.

Dit bespaart je als verkoper zeker 1 uur en 50 minuten per week. ⏱ Maarten en Martijn werken intensief met de HubSpot Sales Hub en leggen je graag uit hoe je deze functie aanzet. Boek een tijd in hun agenda en ze gaan voor je aan de slag!

  • Account Based Marketing

Account Based Marketing (ABM) is de laatste trend waar ik als marketeer warm voor loop. Ik schreef eerder al een blog over wat ABM precies is en het lijkt erop dat de populariteit steeds groter wordt. Yes! 🥳

Hoewel ABM een vorm van marketing is hoort het ook thuis in de Sales Hub. De basis van ABM is namelijk de samenwerking tussen marketing en sales.

Het was al mogelijk om ABM toe te passen in HubSpot, maar de tool hiervoor is nu nog krachtiger in gebruik. Bied een betere gebruikerservaring aan je vastgestelde accounts en krijg beter inzicht in nieuwe opportunity’s. Met de laatste update krijg je een beter overzicht van:

  • De status van een project;
  • Lopende gesprekken;
  • Contactpersonen;
  • Verkopers die met het project bezig zijn;
  • En nog veel meer!

account based marketing is goed uit te voeren binnen HubSpot. combineer je sales en marketing!Zie je hoe overzichtelijk ABM is binnen HubSpot?

  • Verkoop voorspellen met de forecasting tool

Nog een nieuwe feature waar je als verkoper gelukkig van wordt. HubSpot introduceert een forecast-functie (op dit moment nog in bèta) om nauwkeurige en up-to-date verkoopprognoses te genereren.

Het managen van je verkopers is hiermee een stuk eenvoudiger en kun je snel bijsturen indien nodig.

🙋‍♀️Ik kan nog wel even doorschrijven over de nieuwe functies van de HubSpot Sales Hub, maar ik ga nu echt door met de Marketing Hub. Lees hier meer over de vernieuwde HubSpot Sales Hub.

Een aangename verrassing bij de HubSpot Marketing Hub

Met de Marketing Hub is alles begonnen voor HubSpot en is daardoor ook tot in de puntjes doorontwikkeld. Uiteraard is er altijd ruimte voor verbetering en zijn er een aantal dingen veranderd.

hubspot marketing hub

  • Betaal alleen maar voor de contacten die je nodig hebt. He he.. eindelijk!

We gaan de HubSpot-prijzen aanpassen, want binnenkort betaal je voor de Marketing Hub alleen nog maar voor de contacten die je nodig hebt.

Met HubSpot CRM zijn al je contactpersonen in de database gratis. Breid je uit met de HubSpot Marketing Hub, moest je voorheen vanaf 1000 contactpersonen voor elke additionele 1000 contactpersonen betalen.

Dit was voor veel geïnteresseerden niet erg aantrekkelijk, iets waar HubSpot naar geluisterd heeft.

Binnenkort betaal je alleen voor de marketingcontacten die je nodig hebt en wanneer je ze nodig hebt. Hiermee richt je je budget en tijd op contacten die je daadwerkelijk wilt bereiken en sla je je overige contacten gratis op. ✔

Je kan je contacten maandelijks aanpassen, zodat je flexibel kan reageren op de behoeften van je prospects. Wil je meer weten over de HubSpot Marketing Contacten? Laat het ons weten!

betaal alleen nog maar voor de contacten die je daadwerkelijk gebruikt voor je marketingactiviteiten, yah!Gebruik alleen de contactpersonen die jij nodig hebt met de HubSpot Marketing Hub

  • Multi-Touch revenue attribution

Een ander hot item waar veel aandacht aan werd besteed is revenue attribution. Deze feature is niet helemaal nieuw, maar is gelanceerd in januari 2020. Ik heb er ook al eerder een blog over geschreven over wat het precies inhoudt.

Het is namelijk dé manier om je marketingactiviteiten meetbaar te maken! Bij sommige bedrijven wordt marketing niet altijd serieus genomen omdat het niet direct geld oplevert. Met de attribution reporting tool binnen de HubSpot Marketing Hub zijn deze discussies verleden tijd. 😉

  • CRM powered marketing: Personalisatie is key!

Na de afgelopen dagen heb ik de conclusie getrokken dat personalisatie ook steeds belangrijker wordt. We zien dit terug in gepersonaliseerde e-mails, blogartikelen en website content.

Als je al met de HubSpot Marketing Hub werkt weet je dat personalisatie al vergaand mogelijk is. Maar HubSpot gaat nu nog een stapje verder met CRM powered marketing! Oké maar wat is dat dan precies?

Om je content en marketinguitingen effectief te personaliseren heb je natuurlijk data nodig. In je HubSpot CRM vind je veel van deze data zoals de naam, bedrijf et cetera. Dankzij de Custom Objects, waarover ik je al eerder hebt verteld, maak je velden aan met specifieke informatie die van toepassing is op jouw contacten.

Ook dit is een onderwerp waar we graag over blijven praten. Dat kan, maar niet in dit blog! We nodigen je graag eens uit voor een bak koffie (of thee, water, bier, you name it) om te sparren over de mogelijkheden. Plan hier snel een (koffie)afspraak.

Personaliseer je content met CRM powered marketing! nu beschikbaar bij HubSpot!Een nieuwe manier van persoonlijke marketing met HubSpot CRM-data

De ultieme website-ervaring met HubSpot CMS Hub✔

HubSpot’s nieuwste tool (en trots) is de HubSpot CMS Hub. Dit is een Content Management Systeem waarmee je zelf snel webpagina’s kan lanceren. Je bouwt in principe je website gewoon binnen het HubSpot-systeem!

HubSpot CMS hub

Met de CMS Hub focust HubSpot zich op twee hoofddoelen:

  • De ervaring voor websiteontwikkelaars verbeteren voor het maken van templates en thema’s;
  • De ervaring voor marketeers verbeteren voor het maken van pagina’s en blogartikelen, zonder te coderen.

Als marketeer heb je het volledige beheer over de webpagina’s zonder dat je enige kennis van ingewikkelde codes moet hebben. De pagina’s zet je zelf in elkaar met een drag-and-drop editor in enkele klikken.

Uiteraard heb je de keuze uit verschillende thema’s en templates en optimaliseer je je website direct volgens de laatste SEO-richtlijnen. Een betere online vindbaarheid met HubSpot CMS!

Ik ben in ieder geval laaiend enthousiast over de HubSpot CMS Hub. En dat is geen grap! De tijd zal het leren of we Systony’s nieuwe website ook gaan bouwen in CMS Hub. Mijn voorkeur is bekend…

🎬Om een beter beeld te krijgen van de HubSpot CMS Hub raad ik je aan om de volgende video te bekijken:

Wat hebben wij geleerd van Inbound 2020

Op dit moment hebben we nog niet alle content terug kunnen kijken, maar de sessies die ik met mijn collega’s heb gevolgd hebben ons creatieve brein flink aan het werk gezet.

De afgelopen avonden hebben we al flink gebrainstormd en we gaan vanaf oktober onze ideeën ook gelijk uitvoeren. Zin in!

Toch wil ik nog even snel de belangrijkste inzichten op een rij zetten:

  • 👉🏼Je klanten zijn het meest belangrijkst. Zorg ervoor dat alles wat je doet voor hen is;
  • 👉🏼E-mailmarketing is niet dood! Jay Schwedelson van Worldata heeft onze ogen geopend en zijn waardevolle inzichten met ons gedeeld;
  • 👉🏼Schrijf je online content op de manier zoals je zelf content wilt lezen. Google’s AI is zo geavanceerd, dat het toepassen van SEO-trucjes overbodig wordt. Natuurlijk is het gebruik van bepaalde zoekwoorden nog relevant, maar de uiteindelijke ervaring voor de lezer staat op nummer 1;
  • 👉🏼Gebruik neuromarketing om je contacten aan te zetten tot een actie;
  • 👉🏼Val op en verdwijn niet in de menigte van andere partijen!

     

    Wij gaan enthousiast aan de slag met onze inzichten en gaan testen met nieuwe functies! Mis niks van de laatste ontwikkelingen en wijzigingen die wij gaan toepassen door je in te schrijven voor onze informatieve e-mails.

    Hierin ontvang je onze unieke bevindingen die uit onze eigen onderzoeken komen. Het eerste wat ik ga onderzoeken is het geheim van de beste CTA en welke trucjes wij succesvol met e-mailmarketing in kunnen zetten. 

    We sluiten af met een sfeerfoto: 

    INBOUND 2020

 

Ellen Prins
Geschreven door Ellen Prins
Ellen is marketing consultant bij Systony. Zij zet zich zowel in voor Systony's eigen marketing als voor het realiseren van online content voor een aantal van onze klanten. Ze is behoorlijk vlot in de pen en met een afgeronde studie International Business & Languages schrijft Ellen een behoorlijk woordje buiten de deur.

Gerelateerde artikelen

Alles wat je moet weten over de nieuwe Custom Objects in HubSpot

Zoals je waarschijnlijk weet zijn er tijdens Inbound 2020 afgelopen september redelijk wat nieuwe features uitgerold voor...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 22 oktober, 2020
Account Based Marketing: zo meet je het succes

Het meten en verantwoorden van resultaten is voor ons als marketeers enorm belangrijk. Op deze manier bewijzen we het succes...

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 12 oktober, 2020
[VIDEO] Het beste CRM voor Business-to-Business (B2B)

Richt jij je voornamelijk op Business-to-Business? Maak je werkzaamheden een stuk makkelijker met het juiste CRM-systeem. Het...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 7 oktober, 2020