Waarom kiezen voor Microsoft Dynamics 365?

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders op 19-12-16

Waarom kiezen voor Microsoft Dynamics 365

Het kiezen van een geschikt CRM-systeem voor jouw organisatie gaat verder dan alleen kijken naar de functionaliteiten van CRM-systemen. Bij het selecteren van een CRM-oplossing moet je kijken naar het grote plaatje, waarbij zaken zoals behoefte-inventarisatie, de software implementatie en gebruikersacceptatie belangrijke factoren zijn voor het succes van het CRM-project. En hoe gek het ook klinkt, CRM-software hoort ondergeschikt te zijn aan deze aspecten en moet het vooral gebruikersvriendelijk, eenvoudig en flexibel zijn.

Met bovenstaande in het achterhoofd kan ik zeggen dat Microsoft Dynamics 365 voor veel organisaties de meest geschikte oplossing is. In dit artikel leg ik uit waarom!

De mogelijkheden van Microsoft Dynamics 365 zijn enorm, de integraties met de Microsoft tools (zoals Office365, PowerBI, Flow, PowerApps, Yammer, Skype, OneNote, SharePoint, etc.) subliem en de ontwikkel roadmap zeer indrukwekkend. Het CRM-systeem staat nooit stil en sluit zo altijd aan op de CRM-behoeften van vandaag en morgen. Lees hieronder wat Microsoft Dynamics 365 zoal krachtig maakt als CRM-systeem.

Vraag een Maximzer CRM trial aan

Microsoft, dé software-autoriteit

Microsoft is de grootste speler op de wereld op het gebied van hard- en software en kent de hoogste beurswaarde ter wereld. Het bedrijf groeit voortdurend door innovatie .

Op CRM-gebied heeft Microsoft Dynamics 365 zich in rap tempo ontwikkeld tot één van de beste en meest gebruikte CRM-oplossing. Door CRM en ERP te fuseren heeft Microsoft met Microsoft Dynamics 365 effectief ingespeeld in de behoefte naar betere integratie tussen systemen.

Microsoft, betrouwbaar en herkenbaar

Iedereen is heeft weleens gewerkt met software van Microsoft. De interface van de meeste software voelt daarom heel bekend aan, zo ook de interface van Microsoft Dynamics 365. Deze herkenning zorgt er vaak voor dat de gebruiker het systeem gemakkelijker accepteert. Ook is Microsoft Dynamics 365 naadloos te integreren met andere producten van Microsoft. Hierdoor wordt het gebruiksgemak en gebruikersacceptatie versneld en ligt deze hoger dan bij andere CRM-oplossingen.

Microsoft, voor een zeer flexibel CRM-module

De beschikking hebben over veel CRM-functies is fijn, maar niet zozeer het belangrijkste. Het is belangrijker dat het systeem geconfigureerd en aangepast kan worden op de specifieke wensen en behoeften van jouw bedrijf. Microsoft Dynamics 365 biedt deze flexibiliteit. Het systeem past zich aan naar jouw organisatie en niet andersom.

Microsoft biedt gepersonaliseerde licentiemodellen

Het licentiemodel van Microsoft Dynamics 365 is net zo flexibel als het systeem zelf. Gebruikers kunnen de software gebruiken op de manier die het beste aansluit bij hun behoeften.

In het eerste licentiemodel kunnen gebruikers kiezen welke apps binnen Dynamics 365 zij willen gebruiken. Het tweede model is gebaseerd op de rollen of functies binnen de organisatie. Zo kan een verkoper, naast de CRM-app, ook toegang krijgen tot de apps die bedoeld zijn voor medewerkers van de klantenservice.

Vraag een Maximzer CRM trial aan

Martijn Rijnders
Geschreven door Martijn Rijnders
Martijn heeft als missie om organisaties te laten zien hoe zij hun bedrijfsresultaat aanzienlijk kunnen verbeteren aan de hand van slimmere marketing en effectief ingericht relatiebeheer. Als oprichter van Systony heeft hij brede kennis van zowel CRM- als marketingautomatisering-software en adviseert hij organisaties hoe deze software het beste geïmplementeerd kan worden.
Wanneer Martijn niet aan het werk is springt hij graag op zijn racefiets of zit hij ergens culinair te genieten.

Gerelateerde artikelen

Het verschil tussen Microsoft Dynamics 365/CRM in eigen beheer en de cloud

Net als Maximizer CRM biedt Microsoft Dynamics 365 de keuze om het CRM in eigen beheer of in de cloud te draaien. In dit blog...

Maarten de Wit
Door Maarten de Wit - 11 september, 2019
Succesvol CRM-software implementeren

Wil je gebruik maken van CRM-software die bij jouw organisatie past om de relatie met jouw prospects en klanten te verbeteren?...

Gertjan van Vugt
Door Gertjan van Vugt - 9 september, 2019
Wat is het verschil tussen Microsoft Dynamics CRM en Microsoft Dynamics 365

Ben jij benieuwd naar het verschil tussen Microsoft Dynamics CRM en Microsoft Dynamics 365? In dit blogartikel praat ik je bij...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 9 september, 2019