Ontvang maandelijks onze nieuwe blogartikelen in je mailbox

Wat kost HubSpot? - 2020

Ellen Prins
Door Ellen Prins op 16-4-20 11:16

Wat zijn de kosten van HubSpot en hoe werken de HubSpot licenties van de Marketing Hub, Sales Hub en Service Hub? Vind meer informatie in dit artikel.

De kosten van HubSpot kunnen sterk uiteenlopen en zijn afhankelijk van de verschillende opties en uitbreidingsmogelijkheden die ervoor zorgen dat HubSpot past bij jouw organisatie.

HubSpot is een uitgebreid platform met vier krachtige tools:

Deze tools zijn los van elkaar te gebruiken, maar zijn onoverwinnelijk als je deze met elkaar combineert.

Dit blog maakt snel duidelijk welke kosten er aan HubSpot verbonden zijn en helpt je bij de keuze van het beste prijspakket voor jouw organisatie.

Gratis HubSpot CRM

Het CRM-systeem van HubSpot kost je helemaal niks. Met het gratis HubSpot CRM haal je een alomvattend CRM-systeem in huis waarmee je ongelimiteerd contactpersonen, bedrijven, deals en supporttickets kunt vastleggen. Je kunt zelf per maand 2000 HTML opgemaakte nieuwsbrieven versturen!

Tevens kun je al je contactmomenten zoals telefoongesprekken, e-mails (via de gratis Office 365 of Gmail koppeling) en notities gemakkelijk registreren. Op deze manier bouw je langzaam maar zeker je relaties op met bijhorende relevante informatie.

Uiteraard is het mogelijk om de basisfuncties van HubSpot CRM uit te breiden met de Marketing- Sales en Service Hub. Van deze Hubs zijn er wel betaalde versies, maar het CRM-systeem is en blijft gratis.

De basiskosten van HubSpot

De standaardkosten van alle HubSpot Hubs in een overzicht

Gratis Hubs
De basiskosten van HubSpot beginnen voor alle drie de Hubs met €0,-. HubSpot geeft je namelijk de mogelijkheid om de software gratis te testen voor onbepaalde tijd, waarmee de basisfuncties beschikbaar zijn. Het is vanzelfsprekend dat deze basisfuncties waarschijnlijk niet toereikend zijn om voldoening te halen uit het platform, maar is een ideaal hulpmiddel om de software te verkennen.

HubSpot CRM is echter wel een gratis platform dat uitgebreid genoeg is voor bedrijven die nog niet eerder met HubSpot hebben gewerkt.

Kosten HubSpot Starter
De starterlicenties van HubSpot begint voor elke Hub bij de €46,- per maand.  Voor de Sales en Service Hub moeten minimaal twee gebruikers hier gebruik van maken.

Bij de HubSpot Marketing Hub moet er bijbetaald worden voor extra contactpersonen. De eerste 1.000 zijn inbegrepen bij de Marketing Hub Starter, maar voor elke additionele 1.000 contactpersonen betaal je een extra bedrag per maand naast de standaardtarieven. Anders dan bij de andere licenties neemt dit maandelijkse tarief af wanneer je meer contacten hebt. Bedrijven records zijn overigens onbeperkt.

Kosten HubSpot Professional
Overtuigd van de HubSpot software? Ga dan een stapje verder en maak kennis met de licenties voor professionals. De starterslicenties geven een goede basis voor ondernemers die net starten met het gebruik van HubSpot. Wil je meer halen uit de software dan is er een upgrade nodig.

De volgende kosten voor HubSpot professional zijn van toepassing:

  • HubSpot Marketing Hub vanaf €740,- per maand voor je hele marketingteam.
  • HubSpot Sales en Service Hub vanaf €460,- per maand, 5 gebruikers inbegrepen.

Kosten HubSpot Enterprise
Zijn er binnen jouw organisatie grote teams die werken op marketing, sales en/of klantenservice? Het echte werk begint dan met de Enterprise licenties van HubSpot.

De volgende kosten voor HubSpot Enterprise zijn van toepassing:

  • HubSpot Marketing Hub vanaf €2.944,- per maand voor je hele marketingteam.
  • HubSpot Sales en Service Hub vanaf €1.104,- per maand, 10 gebruikers inbegrepen.

Jaarbetaling HubSpot
Wanneer je als bedrijf kiest voor een jaarbetaling bij afname van een HubSpot starters- of professionallicentie ontvang je 20% korting op het totaal bedrag.

Opties per licentie en tool
Om een beeld te krijgen van alle beschikbare opties per prijslicentie hebben wij deze voor je op een rij gezet, onderverdeeld in de verschillende Hubs:

HubSpot prijzenoverzicht - alle kosten van de HubSpot software op een rij!

Kosten HubSpot Add-ons

Naast de basiskosten van HubSpot is het mogelijk om het HubSpot uit te breiden met zogeheten add-ons. Er zijn acht mogelijkheden die hieronder worden toegelicht:

wat zijn de kosten van Hubspot add-ons? Vind het in dit overzicht.

Kosten HubSpot Growth Suite

Om klanten die alle HubSpot tools willen afnemen tegemoet te komen biedt HubSpot de Growth Suite: een totaalpakket met alle Hubs met gewenste licentie voor een voordelige prijs.

Je bespaart met de HubSpot Growth Suite tot 25% op het uiteindelijke maandbedrag. Dit komt neer op het volgende:

Kosten HubSpot Growth Suite - wat bespaar je er mee in vergelijking met de normale HubSpot tools?

Al met al een geweldige aanbieding wanneer je twijfelt om alle HubSpot Hubs aan te schaffen of niet.

Conclusie

Voor elke organisatie verschillen de uiteindelijke tarieven omdat er veel factoren meespelen die de uiteindelijke kostprijs van HubSpot bepalen. Belangrijk zijn de volgende zaken:

  • Wat zijn de belangrijke doelen binnen jouw organisatie?
  • Kies voor een HubSpot licentie die bij deze doelen passen;
  • Laat je eens vrijblijvend adviseren over welke opties het beste zijn voor jouw organisatie.

Meer details over de prijsopbouw van HubSpot?

Hoewel bovenstaande tekst je duidelijk inzicht geeft wat de kosten zijn van HubSpot, hebben wij een gratis eBook beschikbaar over de kosten van HubSpot met gedetailleerde beschrijvingen per tool en licentie. Een waardevol stuk content dat je precies uitlegt hoe de prijzen zijn opgebouwd en wat er mogelijk is binnen de software. Download nu vrijblijvend:

Alle prijzen en licenties van HubSpot vind je in dit overzicht. Vind uit wat HubSpot kost voor jouw organisatie.

 

Ellen Prins
Geschreven door Ellen Prins
Ellen is marketing consultant bij Systony. Zij zet zich zowel in voor Systony's eigen marketing als voor het realiseren van online content voor een aantal van onze klanten. Ze is behoorlijk vlot in de pen en met een afgeronde studie International Business & Languages schrijft Ellen een behoorlijk woordje buiten de deur.

Gerelateerde artikelen

Alles wat je moet weten over de nieuwe Custom Objects in HubSpot

Zoals je waarschijnlijk weet zijn er tijdens Inbound 2020 afgelopen september redelijk wat nieuwe features uitgerold voor...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 22 oktober, 2020
Account Based Marketing: zo meet je het succes

Het meten en verantwoorden van resultaten is voor ons als marketeers enorm belangrijk. Op deze manier bewijzen we het succes...

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 12 oktober, 2020
[VIDEO] Het beste CRM voor Business-to-Business (B2B)

Richt jij je voornamelijk op Business-to-Business? Maak je werkzaamheden een stuk makkelijker met het juiste CRM-systeem. Het...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 7 oktober, 2020