Ontvang maandelijks onze nieuwe blogartikelen in je mailbox

Wat onderscheidt Maximizer CRM van andere CRM-systemen?

Peter de Keijzer
Door Peter de Keijzer op 22-7-20 14:35

Ontdek wat Maximizer CRM onderscheidt van andere CRM-systemen in dit blogartikel.
Maximizer CRM is niet zomaar een CRM-software, het is een volwaardig platform met wereldwijd 400.000 gebruikers en meer dan 30 jaar ervaring. Bij het vergelijken van verschillende CRM-systemen zal de vraag opkomen: wat onderscheidt Maximizer CRM van andere CRM-software op de markt? Om je te helpen bij je CRM-oriëntatie gaan we dieper in op de mogelijkheden van dit CRM-systeem en vertellen we je wat de voor- en nadelen zijn van het gebruik van Maximizer CRM.

Maximizer CRM vanuit ons oogpunt:

  • Het is een compleet CRM-systeem (relatiebeheer, verkoop, marketing, klantenservice en integraties);
  • Het enige CRM dat cloud- en on-premise oplossingen aanbiedt;
  • Mobielvriendelijke dashboards;
  • Werkt snel en overzichtelijk met grote databases (veel records);
  • Zeer geschikt voor zorginstellingen, leden- en non-profitorganisaties.

Maximizer CRM in het kort

Maximizer CRM is één van de oudste en betrouwbaarste spelers op gebied van CRM. Het is al vanaf 1988 op de markt en kan ingezet worden voor zowel kleine als grote bedrijven in elke sector.  

Het is flexibele software voor klantrelatiebeheer dat specifieke oplossingen biedt voor verkoopbeheer, marketingautomatisering, klantenservice en support. Daarnaast is Maximizer CRM te koppelen aan andere productiviteitstools zoals Microsoft Word, Excel, Outlook en Sharepoint. Verder is Maximizer CRM ook mobiel te gebruiken, zo zijn al je gegevens altijd en overal beschikbaar.

Met Maximizer CRM heb je alle activiteiten en geschiedenis van klanten en contacten bij de hand. Deze informatie kan worden uitgewisseld over de drie interne platforms (verkoop, marketing en klantenservice.) Dit verhoogt de productiviteit en efficiëntie binnen jouw organisatie.

Belangrijkste functies van Maximizer CRM

Maximizer CRM biedt gebruiksvriendelijke functies voor jouw verkoop-, marketing en serviceafdeling. Volgens WPcity, die al veel CRM’s hebben gebruikt en beoordeeld, ligt de toegevoegde waarde van Maximizer CRM bij het aanbieden van functies voor klantenondersteuning en support. Deze functies ontbreken namelijk bij veel systemen.

Om je een beeld te geven van de mogelijkheden met Maximizer CRM, hebben we de belangrijkste functies per categorie op een rij gezet:

Maximizer CRM-functies voor verkoop

Maximizer CRM is gebouwd om de verkoopafdeling te versterken, wat resulteert in één van de meest diepgaande verkoopmodules in een CRM-systeem. Maximizer CRM benadert verkoopteams op een andere manier door alle informatie van klanten te beheren en op te slaan in een handige, gebruiksvriendelijke werkruimte.

Met Maximizer CRM kun je gebruik maken van de volgende verkoopmodulefuncties:

  • Sales pipeline management

Met sales pipeline management in Maximizer CRM verkort je jouw verkoopcyclus met het proactieve beheer van de verkooppijplijn. Met deze functie personaliseer je elke fase van het verkoopproces en voeg je zelf stappen toe waar je wilt. Op die manier zie je jouw gehele verkoopproces in één oogopslag.

  • Contact management

Orden al jouw contacten, notities en belangrijke documenten op één plek met behulp van contact management. Met deze functie zoek je vervolgens snel op casenummers of bedrijfsnamen. Daarnaast kun je jouw opgeslagen zoekopdrachten met één klik oproepen, zodat je altijd snel toegang hebt tot de benodigde gegevens.

  • Sales forecasting

Met de functie sales forecasting creëer je verkooprapporten met verkoopinformatie die waardevol is voor toekomstige verkopen. Met deze rapporten houd je eenvoudig belangrijke statistieken bij die je helpen met het vormen van zowel gewogen als ongewogen verkoopprognoses.

  • Sales goal tracking

Met sales goal tracking in Maximizer CRM volg je de best lopende verkoopcases, zodat je meer gerichte verkoopstrategieën kunt maken in de toekomst. Je kan KPI’s opstellen om de verkoopdeals te evalueren en hierop inspelen. Daarnaast is het mogelijk om grafieken en rapporten te maken om te delen met jouw verkopers, zodat zij kennis hebben over de laatste inzichten en ontwikkelingen.

  • E-mailintegratie

Maximizer CRM integreert met Outlook en andere e-maildiensten waarvan data ook omgezet kan worden in waardevolle rapporten binnen het systeem. Hiermee kun je productiever en nauwkeuriger werken door alle contacten en e-mailcommunicatie bij te houden in één systeem.  

Maximizer CRM-functies voor de marketingafdeling

Met Maximizer CRM genereer je meer leads en verbeter je marketingcampagnes. Met de krachtige marketingmodule beheer je alle interacties van prospects op één plek.

maximizer crm biedt een uitgebreide marketingmodule Daarnaast komt de marketingmodule met een oplossing voor marketingautomatisering met een campagneplanning, marketinganalyses en e-mailcampagnes. Je kunt leads en klanten targeten met behulp van een lijst met beheermogelijkheden om de aangepaste gegevens te zoeken en te filteren.

Met de marketingmodule van Maximizer CRM kun je geautomatiseerde campagnes maken, resultaten bijhouden en een overzicht krijgen van de ROI met behulp van de ROI-calculator.

Daarnaast zijn de volgende functies het belangrijkst voor de marketingmodule:

  • E-mailmarketing

De e-mailfuncties van de marketingmodule stimuleren de conversies met e-mailmarketing. Verzend eenvoudig promoties of neem contact op meet een specifieke contactenlijst. Daarnaast kun je zelfs een gefaseerde campagne maken. Verder biedt Maximizer CRM diverse templates aan, zodat je meteen kunt starten met het maken van marketingcampagnes.

  • Campagnemanagement

De marketingmodule biedt geautomatiseerd campagnebeheer die belangrijke statistieken zoals kliks en conversies van campagnes bijhoudt. Hiermee kun je klantgedrag volgen met analyses, waarschuwingen en meldingen.

  • Webformulieren

Verder komt Maximizer CRM met de mogelijkheid om zelf webformulieren te maken. Met deze functie bouw je responsieve formulieren en leg je leads automatisch vast als zij één van de formulieren op jouw website invullen. Je genereert de formulieren met behulp van een HTML-formulier, die je vervolgens in jouw website kan insluiten.

Maximizer CRM-functies voor klantenservice en support

De krachtige klantenserivce- en supportmodule maakt Maximizer CRM compleet. Hiermee kun je problemen met klantenondersteuning snel en eenvoudig opvolgen, beheren en oplossen aan de hand van een ticketsysteem.

Het krachtige platform stelt je in staat om hulptickets door te sturen en waarschuwingen in te stellen voor bepaalde hulptickets die speciale aandacht nodig hebben. Daarnaast helpt de module automatisch cases te maken op basis van de inkomende e-mailtickets. 

De belangrijkste functies op gebied van klantenservice en support zijn als volgt:  

  • Casemanagement

Met deze functie kun je je support- en servicetickets effectief beheren. Maak snel en eenvoudig een case aan en beheer deze met notificaties. Je kunt de tickets opvolgen op basis van verschillende criteria, zoals urgentie en nog veel meer.

  • Alle klantinformatie in één scherm

Je maakt de CRM-interface slimmer door alle contacten, notities en belangrijke documenten op één plaats op te slaan, zodat je probleemloos toegang hebt tot deze gegevens. Met deze functie zoek je snel naar elk record dat je wilt ophalen met direct resultaat.

  • Customer service dasboard

Met Maximizer CRM krijg je een snel overzicht van jouw klantenservice in een intuïtieve interface, inclusief een visueel dashboard met bijhorende rapporten. Vanaf het dashboard kun je de lopende tickets bekijken en de serviceafhandelingen van teams, verkoopagenten en afdelingen controleren.

  • Gespreksregistratie

Met de logfunctie kun je controleren welke medewerkers op de service- of supportafdeling het meest succes hebben. Zo kan je controleren wie er gebeld is, samen met de oproepdatum, duur en tijd. Met deze informatie kun je jouw dienstverlening optimaliseren. Daarnaast is het mogelijk om oproepdetails vast te leggen in notities, die eenvoudig kunnen worden opgeroepen met de zoekfunctie.

Maximizer CRM op je mobiele telefoon

Maximizer CRM: Het meest gebruiksvriendelijke CRM-systeem - Systony

Maximizer CRM onderscheidt zich van concurrenten door een veelzijdig, mobielvriendelijk CRM-systeem aan te bieden waarmee jouw werknemers agenda’s kunnen beheren, zich kunnen voorbereiden op vergaderingen en nog veel meer.

Je hebt met Maximizer CRM toegang tot jouw CRM-omgeving met behulp van veelzijdige mobiele applicatie voor Android en webbrowsers.

Via de mobiele applicatie heb je snel toegang tot belangrijke informatie, notities, details en meer.

Daarnaast is het volgende mogelijk:

  • Updaten van belangrijke informatie binnen het systeem;
  • Beschikbaarheid tot de eigen persoonlijke agenda;
  • Externe toegang tot Maximizer CRM.

Voor wie is Maximizer CRM geschikt?

Maximizer CRM is geschikt voor organisaties van elke omvang in verschillende industrieën en dan vooral voor non-profitorganisaties en zorginstellingen. Maximizer CRM is al vanaf 1988 actief in de branche en heeft zowel kleinere als grotere bedrijven geholpen om sterke klantrelaties op te bouwen met behulp van het systeem.

Dit CRM-systeem is perfect als je als commerciële organisatie op zoek bent naar een eenvoudig maar krachtige software voor klantrelatiebeheer.

Wat zijn de voor- en nadelen van Maximizer CRM?

Het gebruik van Maximizer CRM komt met veel voordelen, maar om het eerlijk te houden benoemen we ook nadelen die zijn gebleken uit het onderzoek van WPcity.

  • Beveiligd op meerdere niveaus met een Tier IV datacenterpartner;
  • Beschikbaar in eigen beheer (on-premise) of in de cloud;
  • Volledig toegankelijke CRM-systeem vanaf het web en mobiele apparaten;
  • Biedt diepgaande rapporten met waardevolle gegevens en visuele grafieken;
  • Naadloze integratie met Microsoft-producten zoals Excel, Word, etc.
  • Uitgebreide, zeer gebruiksvriendelijke en complete CRM-oplossing met drie modules: verkoop, marketing en klantenservice;
  • Integreert met MailChimp, Gmail, Outlook en andere vooraf gebouwde integraties;
  • Geeft een volledig overzicht van de activiteiten en geschiedenis van klanten, inclusief contacten, documenten, communicatie en meer.

Als nadeel wordt de hoge prijs genoemd in vergelijking met andere CRM-systemen. Hier krijg je echter wel een uitgebreid systeem voor terug, boordevol met geavanceerde functies die andere niet hebben. Daarnaast loopt de mobiele CRM-applicatie licht achter als je toegang wilt tot het Maximizer CRM-platform. Hier wordt echter hard aan gewerkt door Maximizer CRM om de ervaring zo toegankelijk mogelijk te maken.

Conclusie

Maximizer CRM is nog altijd een goede keuze voor mkb-bedrijven die opzoek zijn naar een efficiënte CRM-oplossing. Maximizer CRM biedt een sterke CRM-oplossing met belangrijke functies die jouw organisatie kan laten groeien. Wil je meer weten over de functies van Maximizer CRM? Wij hebben een uitgebreid productoverzicht voor je samengesteld die je hier gratis kan downloaden:


Download het productoverzicht
Wil je weten welk CRM-systeem het beste bij jouw organisatie past? Vul dan de CRM-matchmaker en ontdek jouw CRM-match. 
Peter de Keijzer
Geschreven door Peter de Keijzer
Heb je een vraag of probleem op gebied van CRM of CRM-software? Peter helpt je uit de brand! Als CRM-consultant en -trainer heeft CRM geen geheimen voor hem en kent hij vele CRM-systemen op zijn duimpje. En het mooie is, hij staat altijd tot je beschikking!
Peter is een muziekliefhebber pur sang en bezoekt geregeld concerten in binnen- en buitenland. Ook speelt hij zelf gitaar. Naast muziekkenner is Peter een echte filmfanaat.

Gerelateerde artikelen

[VIDEO] Het beste CRM-systeem voor MKB-bedrijven

Ondernemers kunnen met één tool teams productiever laten werken en tegelijkertijd goed overzicht houden op welke...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 16 juni, 2020
De nieuwe en verbeterde functies van Maximizer CRM

Maximizer CRM is met een nieuwe update gekomen. De update brengt nieuwe en verbeterde functies met zich mee. In dit blog...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 26 juni, 2019