HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Wat doet een Inbound Marketing bureau?

InboundMarketingBureauWat een Inbound Marketing bureau precies doet is niet altijd voor iedereen duidelijk. En waarom zou je een bureau voor Inbound Marketing inschakelen en het niet zelf doen? De meeste potentiële klanten hebben hier geen helder beeld bij. Daarom behandel ik in dit artikel de meest gestelde vragen aan een Inbound Marketing bureau.

Wanneer schakel je de Inbound Marketing experts in?

Inbound Marketing bureaus zijn opgezet om als externe online marketing afdeling én leadgeneratie-partner te fungeren. Hierbij geldt dat het succes wat behaald wordt ook het succes van het bureau is. Je kunt jouw Inbound Marketing volledig uitbesteden, in samenwerking met het Inbound Marketing bureau uitvoeren of geheel zelf uitvoeren (na een training van het Inbound Marketing bureau). Welke optie je kiest is afhankelijk van jouw capaciteit, budget en planning. Ben je een expert of kun je beter de experts inschakelen? In dit artikel behandel ik het volledig uitbesteden van alle Inbound Marketing activiteiten.

Wat zijn de voordelen van een Inbound Marketing bureau?

Het inschakelen van een Inbound Marketing bureau biedt de volgende voordelen:

1) Er zijn geen verrassingen

Door jouw Inbound Marketing activiteiten volledig uit te besteden weet je precies wat je krijgt voor de vooraf afgesproken prijs: de realisatie van de vooraf gestelde doelen. Tijdens de vooraf afgesproken contactmomenten ontvang je een overzicht van de activiteiten en de behaalde resultaten.

2) Resultaatgericht in plaats van taakgericht

Het behalen van de doelstellingen is het belangrijkste doel. De verschillende taken (op het gebied van SEO, Social Media, Buyer Persona ontwikkeling, contentcreatie, nurture-campagnes, e-mailmarketing, CRM-koppeling et cetera) die uitgevoerd moeten worden om de doelstellingen te behalen zijn hieraan ondergeschikt en worden door het bureau uitgevoerd. Jouw Inbound Marketing bureau is het aanspreekpunt voor alle inbound activiteiten. Alle resultaten zijn meetbaar en zullen iedere maand besproken worden.

3) Je hebt altijd resources tot je beschikking

Met een ontzorg-overeenkomst, waarbij je de Inbound Marketing activiteiten hebt uitbesteed, heb je altijd marketing experts tot je beschikking die zich zullen inzetten voor het succes van jouw Inbound Marketing campagnes. Je hoeft dus zelf niet te voorzien in de beschikbaarheid van gekwalificeerd personeel en dit vergroot de flexibiliteit van jouw eigen organisatie. Jouw personeel kan zich bezig houden met het uitvoeren van kerntaken.

4) Inbound Marketing kennis en software

Online marketing maakt gebruik van software, zoals bijvoorbeeld HubSpot. Een Inbound Marketing bureau kent de ins en outs en best practices van de marketingautomatiseringsoftware en het werkterrrein Inbound Marketing. Streef je een hoog kwaliteitsniveau na en wil je je doelen zo snel mogelijk realiseren? Schakel dan de Inbound Marketing experts in.

Hoeveel kost het?

De meeste bureaus werken met een schaalbaar model dat afhankelijk is van de organisatiedoelstellingen en de online groeipotentie. Wat zijn jouw doelstellingen of verwachtingen? Wil je een normale, snelle of maximale groei behalen? Hieronder kun je zien hoeveel het ongeveer kost:

  • Normale groei, € 2.000 tot € 3.000 per maand = geschikt voor organisaties die geleidelijk meer uit hun online marketing willen behalen tegen een lage investering voor een normale groei in 1 jaar tijd (omzetstijging van 10% tot 15%).
  • Snelle groei, € 3.000 tot € 5.500 per maand = geschikt voor organisaties die snel meer uit hun online marketing willen halen tegen een medium investering voor een snelle groei in 1 jaar tijd (omzetstijging van 15% tot 25%).
  • Maximale groei, € 5.500 tot € 9.500 per maand = geschikt voor organisaties die het maximale uit hun online marketing willen halen tegen een hoge investering voor een maximale groei in 1 jaar tijd (omzetstijging van meer dan 25%).

Dit zijn ranges. De genoemde prijzen zijn gebaseerd op marktprijzen. De uiteindelijke strategie, marketingtactieken en de uitvoering van het succesplan zal per organisatie variëren.

Wat is de eerste stap?

Inbound Marketing is voor iedere organisatie anders. Je kunt daarom het beste beginnen met een Inbound Marketing plan (soms ook wel blauwdruk genoemd). Het plan identificeert kritische benchmarks voor online marketingsucces en beschrijft alle Inbound Marketing activiteiten die uitgevoerd moeten worden om de gestelde doelen (12 maanden) te realiseren. De blauwdruk bevat onder andere een analyse van de huidige online marketing, positionering en concurrentie. Daarnaast bevat het een beschrijving van de belangrijkste doelgroepen (buyer personas), contentstrategie en leadnurturing strategie. En tot slot een berekening van de ROI en een advies met betrekking tot de implementatie van Inbound Marketing.

Dit plan is een eerste stap in de richting van Inbound Marketing. Op basis hiervan kun je bepalen welke vervolgstappen je wilt gaan zetten en of je hiervoor een Inbound Marketing bureau in de arm neemt.

Tot slot

Inbound Marketing is een bepaalde denkwijze, een methodiek. Een methodiek die een Inbound Marketing bureau begrijpt. Door een expert in de arm te nemen kun je gebruik maken van deze expertise en jouw sales en marketing transformeren tot een succesmachine voor groei van jouw organisatie en pijplijn. Wil je weten welk succes je kunt boeken met Inbound Marketing? Vul dan onze calculator in.

New Call-to-action

Ontvang updates per email