Ontvang maandelijks onze nieuwe blogartikelen in je mailbox

De nieuwe updates van HubSpot op een rij | april 2020

Stefan Nijmeijer
Door Stefan Nijmeijer op 30-4-20 9:32

hubspot-product-spotlight

HubSpot blijft werken aan doorontwikkeling van het platform en heeft recentelijk weer een groot aantal updates doorgevoerd. HubSpot is het all-in-one platform dat jouw organisatie ondersteunt met tools voor marketing, sales, klantenservice en CRM. In dit blog zetten we de updates op een rij.

Verbeteringen aan de sequences

HubSpot Sales Hub Professional en Enterprise bieden de mogelijkheid om sequences in te zetten. Dit is een reeks vooraf ingestelde e-mails, die je kan versturen naar een contactpersoon. Zo kan je eenvoudig de verkoopopvolging automatiseren, waarbij e-mails worden verstuurd en taken worden aangemaakt op basis van het gedrag van de prospect.

De nieuwe update zorgt voor een buffer in de sequence. Als er een taak in de reeks zit, dan moet deze taak eerst als ‘voltooid’ gemarkeerd worden voordat er een volgende stap in de sequence volgt.  Tevens zijn in de update een maximum aantal verstuurde geautomatiseerde e-mails via sequences per dag toegevoegd en statistieken over de ontvangers. In deze statistieken, de sequence sender score genoemd, zie je in één oogopslag hoe de sequences het doen bij de ontvangers. Dit stelt je in staat om op tijd bij te sturen.

Privébestanden

HubSpot heeft het mogelijk gemaakt om in de file manager bestanden te markeren als privé. Deze bestanden kunnen dan niet gevonden worden door zoekmachines, maar kunnen wel door jou gedeeld worden.

Tevens is het mogelijk om tijdelijk een publieke link te maken voor privébestanden. Deze link werkt voor een periode van 24 uur. Hierna is het bestand niet meer te downloaden via de link.

Verbeterde tools voor social media campagnes

De Ad Campaign Manager, oftewel de tool voor betaalde social media campagnes, is op de schop gegaan. HubSpot heeft het mogelijk gemaakt om campagnes voor Facebook en LinkedIn uitgebreider te beheren. Niet alleen kan je de campagnes creëren, maar je kan nu ook de periode waarin de campagne loopt beheren.

Naast de verbeterde Ad Campaign Manager, heeft HubSpot targeting met Facebook toegevoegd aan de social tool. Voortaan kan je bij het inplannen van social berichten direct targeten op locatie en taal. Stel je hebt een internationale Facebookpagina, dan kan je instellen dat een Nederlands bericht uitsluitend te zien is door mensen in Nederland en bijvoorbeeld België, die Nederlands spreken. Of je kan je met een bericht uitsluitend richten op bijvoorbeeld Duitstaligen in Oostenrijk.

Revisies van workflows

Wanneer je veel werkt met workflows (en welke HubSpot gebruiker doet dat niet?!), is het soms lastig dat je niet terug kan kijken hoe een workflow eerder was opgebouwd. Om hier zicht op te houden, moest je voorheen zelf in een extern document bijhouden hoe een workflow in elkaar stak.

HubSpot heeft een revisiemogelijkheid toegevoegd aan de workflows. Sinds de recente update kan je vorige versies van de workflow bekijken. Bovenaan workflows is het tabblad ‘History’ toegevoegd, hier zijn onder ‘Workflow changes’ eerdere revisies te zien.

Vraag een HubSpot trial

Kies je eigen homepagina voor HubSpot

Wanneer je inlogt op HubSpot, kom je direct op een dashboard als homepagina terecht. Hier kan je direct zien hoe de statistieken van jouw organisatie ervoor staan. Maar een dashboard is, ondanks dat je deze zelf in kan richten, niet voor iedereen relevant.

Voortaan kunnen gebruikers zelf kiezen wat zij als homepagina willen zien. Medewerkers van de klantenservice kunnen bijvoorbeeld een overzicht van openstaande tickets weergeven, terwijl een marketeer ervoor kiest om direct de socialtool weergeeft. Het instellen van jouw eigen homepagina kan via ‘Profile & Preferences’. Scroll naar ‘For this account’ en kies je persoonlijke homepagina.

De nieuwe Sales Hub Starter

HubSpot heeft een geheel nieuwe versie gelanceerd van de Sales Hub Starter. De nieuwe versie heeft meer belangrijke functies, zoals onder andere meerdere valuta’s, een extra dealpipeline en de tools om een goed salesproces op te zetten dat herhaaldelijk gebruikt kan worden.

Andere verbeteringen

Naast bovenstaande verbeteringen, zijn er nog meer updates:

  • Voortaan is het mogelijk om de paginatitel van blogpagina’s te veranderen, zonder dat de H1-titel op het blog zelf (de zichtbare titel bovenaan) wordt veranderd.
  • Werkt jouw organisatie met Service Hub en Jira? Dan kan je gebruik maken van de verbeterde Jira-integratie voor Service Hub. Alle tickets kunnen eenvoudig worden doorgeschoten naar Jira en hier als taak worden toebedeeld aan medewerkers. Tevens kan je in HubSpot workflows Jira als trigger gebruiken. Wanneer een taak in Jira wordt afgesloten, kan een workflow bijvoorbeeld een bericht sturen naar de ticket owner met een statusupdate.
  • Surveys kunnen voortaan ‘evergreen’ of ‘always on’ zijn. Dit geeft meer flexibiliteit en er is tevens de mogelijkheid om bezoekers vaker dan één keer de survey aan te bieden.
  • In Conversations kan je nu tot 7 dagen later reageren op berichten via Facebook Messenger. Voorheen kon dit maximaal 24 uur.

Tijdelijk gratis functies en uitgebreidere mogelijkheden

Wereldwijd ondervinden organisaties de uitdagingen van thuiswerken vanwege het Coronavirus. HubSpot wil het remote werken eenvoudiger maken door tijdelijk een aantal functies gratis te maken. De agendatool, offertes, e-handtekening en 1 op 1 videotool zijn 90 dagen gratis te gebruiken voor alle gebruikers. De 90 dagen gaan in na het activeren van de tools.

Naast de gratis functies, heeft HubSpot ook verschillende limieten tijdelijk verhoogd. Voor een periode van 90 dagen is er geen limiet aan het versturen van e-mails voor Marketing Hub Professional en Enterprise. Het limiet voor het bellen vanuit HubSpot is tijdelijk verhoogd naar 2000 minuten per user per maand voor organisaties die Starter of Professional licenties hebben van de Sales en/of Service Hub.


Benieuwd naar de werking van HubSpot CRM en de Hubs?

Ben je benieuwd naar hoe HubSpot CRM en de Hubs op gebied van marketing, sales en klantenservice jouw organisatie kunnen ondersteunen? Neem vrijblijvend contact met ons op, we adviseren je graag en laten met plezier de functies van HubSpot aan je zien. Of download het productoverzicht

Download het productoverzicht

Stefan Nijmeijer
Geschreven door Stefan Nijmeijer
Stefan is marketing consultant bij Systony en (mede)verantwoordelijk voor de uitrol van de inbound marketingstrategie van diverse organisaties. Stefan is een echte content specialist en beschikt over een vlotte pen. Daarnaast heeft hij veel affiniteit met nieuwe media, waardoor hij de gemaakte content bij de juiste doelgroep krijgt.

Gerelateerde artikelen

4 redenen waarom zakelijke groei versnelt met marketingautomatisering

Marketingautomatisering helpt jou om de volgende stap te zetten in het genereren van sales qualified leads. Maar hoe werkt het...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 19 mei, 2020
Wat is marketingautomatisering?

Marketingautomatisering is het gebruik van technologie en software om geautomatiseerd marketingactiviteiten door te voeren....

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 13 mei, 2020
HubSpot voortaan ook in het Nederlands beschikbaar

HubSpot staat bekend om zijn innovatieve karakter en werkt continu aan het verbeteren van het CRM-systeem en de verschillende...

Stefan Nijmeijer
Door Stefan Nijmeijer - 8 mei, 2020