Wat is er nieuw binnen HubSpot? | December 2019

Ellen Prins
Door Ellen Prins op 19-12-19

Alle belangrijke HubSpot updates in de maand december 2020 op een rijtje

HubSpot is een all-in-one platform dat zich richt op het ondersteunen van jouw organisatie met tools voor marketing, sales, klantenservice en CRM. HubSpot kenmerkt zich door innovatie en dat is te zien aan de vele ontwikkelingen die zij doorvoeren.

Elke twee maanden komt HubSpot met een productupdate waar verschillende nieuwe features worden toegelicht die waarde toevoegen aan jouw organisatie. In dit blogartikel lichten wij kort toe welke productupdates zijn doorgevoerd in de HubSpot software in december 2019.

HubSpot Sales Hub en HubSpot CRM

Binnen HubSpot Sales Hub en HubSpot CRM heeft het rapporteringsgedeelte een update gekregen.

Met deze rapporten verkrijg je inzicht in de prestaties van jouw organisatie. Daarnaast is het mogelijk om deze data te exporteren om dieper in te gaan op de details. Voorheen was het alleen mogelijk om de contact workflow te exporteren.

Vanaf nu kan je vier extra verschillende data exporteren naast de contact workflow:

  • Analytics van content;
  • Analytics van verkoopcontent;
  • Productiviteit van verkoopteams;
  • Productiviteit van serviceteams.

Daarnaast is er een verbetering in de weergave van verkoopdeals. Het is nu mogelijk om cumulatieve percentages van de conversies naast de normale percentages weer te geven. Dit is alleen van toepassing voor deals die alle fases van de verkoopfunnel hebben doorlopen, zie onderstaand voorbeeld:

hubspot funnelsVerder is bij de omzetanalyse (revenue analytics) voor Sales Hub Enterprise gebruikers het nu mogelijk om terugkerende inkomsten en toekomstige inkomsten in te zien.

Ook kunnen admins vanaf nu de gebruikersactiviteit bijhouden in HubSpot. Hiermee kan worden getoetst of gebruikers het systeem goed begrijpen en kunnen er specifieke trainingsdoelen worden opgesteld om de software beter te leren kennen. Daarnaast hebben admins toegang tot alle persoonlijke dashboards binnen HubSpot.

Wanneer er een nieuwe taak wordt aangemaakt is het vanaf nu mogelijk om deze te markeren als prioriteit. Op deze manier worden de meest belangrijke taken niet per ongeluk vergeten.

Verder kun je in de Sales Hub en HubSpot CRM reageren op notities, telefoontjes en meetings  die staan geregistreerd in het CRM-systeem. Dit bevordert de onderlinge samenwerking binnen de organisatie.

LinkedIn Ads

Vanaf nu is Linkedin Lead Generatie mogelijk via HubSpot. Hiermee voeg je een HubSpot formulier toe aan de advertentie zelf. Dit formulier is vooraf ingevuld met de standaard informatie van het LinkedIn profiel van de lezer. Deze leads worden automatisch geregistreerd in HubSpot om op te volgen.

Een ander leuk nieuwtje is dat HubSpot en LinkedIn gratis credits weggeven voor advertenties om bedrijven helpen te starten met LinkedIn advertenties in HubSpot. Lees er hier meer over.

Nieuwe advertentie rapporten

De rapporten die kunnen worden gegenereerd op gebied van advertenties is uitgebreid met zes nieuwe rapporten om advertentiecampagnes te monitoren en te analyseren. Zo krijg je beter inzicht in huidige advertenties en met deze data optimaliseer je huidige advertenties en schrijf je betere nieuwe advertenties.

Verbeterde antwoordmogelijkheden in de chat

Wanneer je gebruik maakt van de HubSpot chatbot kan het voorkomen dat het gesprek onlogisch verloopt door de vele antwoordmogelijkheden. Om te helpen heeft HubSpot de chatflowtool aangepast waardoor het mogelijk is om verschillende antwoordopties te bieden waardoor chatgesprekken beter verlopen. Meer informatie hierover vind je op deze pagina.

chatbot hubspot

[Bèta] Personalisatie in chats en formulieren

Personalisatie is één van de meest belangrijke dingen voor chats en pop-upformulieren. Door vergaande targeting van bezoekers op de website is het mogelijk om bezoekers persoonlijke formulieren of chatberichten te laten zien die relevant zijn. Zo zijn zij eerder geneigd om te converteren via de chat of het pop-upformulier.

Kennisdatabank update

Met de HubSpot Service Hub geef je jouw klanten toegang tot de kennisdatabank met alle informatie die zij nodig hebben over jouw product of dienst. Deze kennisomgeving kun je nu personaliseren door zelf een template te kiezen die beter bij jouw bedrijf en merk past.

hubspot kennisbank

NPS enquêtes

Verder is het in de Service Hub mogelijk om meerdere NPS (Net Promotor Scores) enquêtes te maken en te versturen. Voorheen was het alleen mogelijk om één enquête te maken en uit te sturen.

Foto optimalisatie

Vanaf nu is het mogelijk om de resolutie van bepaalde afbeeldingen in HubSpot content naar wens aan te passen. Voorheen pakte HubSpot de meest gunstige resolutie voor de laadtijd, maar dit ging soms ten koste van de kwaliteit. Met de nieuwe functie kun je zelf aangeven welke kwaliteit afbeelding je in jouw content wilt tonen.

Rich texts updates

Ook is de schrijfomgeving binnen HubSpot geüpdatet wat resulteert in het makkelijker schrijven van content in e-mails, blogs en webpagina’s. Functies zijn gemakkelijker te vinden en tabellen zijn makkelijker aan te passen.

HubSpot video in sequences.

Het is geen nieuws dat mensen waarde hechten aan persoonlijke en relevante video’s. Met HubSpot video kun je meer mensen effectief bereiken, zelfs met 1-op-1 video’s. Vanaf nu kun je deze ook toevoegen in sequences, een reeks e-mails die geautomatiseerd naar jouw (potentiële) klanten worden gestuurd. Welke voordelen salesvideo’s kunnen brengen voor jouw organisatie lees je in dit blog.

Salesforce Sync health

De Salesforce integratie, voorheen “Sync Errors” is veranderd in “Sync Health”. Deze nieuwe naam gaat samen met verschillende verbeterpunten.

Met deze vernieuwde integratie heb je een duidelijk overzicht van de eventuele synchronisatieproblemen die ontstaan tussen Salesforce en het HubSpot platform. Door de nieuwe functies los je sneller synchronisatiefouten op en blijft de integratie probleemloos werken.

Gravity Forms

Gravity Forms wordt vaak gebruikt als formulier op landingspagina’s buiten HubSpot. Gebruik je Gravity forms? Vanaf nu kun je dit combineren met de functionaliteiten die HubSpot aanbiedt. Door de nieuwe add-on worden alle Gravity Forms gesynchroniseerd in het HubSpot platform en kun je deze eenvoudig opvolgen voor verkoop- en marketingdoeleinden.

Ontdek de bovenstaande nieuwe features van HubSpot in onderstaande video. Je krijgt gelijk een beeld waar je de nieuwe HubSpot features kan vinden:

Wil je weten hoe deze nieuwe functies jouw organisatie kunnen verbeteren? Neem contact op met ons en we lichten het graag toe. Boek tijd in onze agenda voor een afspraak:

advies gesprek systony

 

 

Ellen Prins
Geschreven door Ellen Prins
Ellen is marketing consultant bij Systony. Zij is zet zich zowel in voor Systony's eigen marketing als voor het realiseren van online content voor een aantal van onze klanten. Ze is behoorlijk vlot in de pen en met een afgeronde studie International Business & Languages schrijft Ellen een behoorlijk woordje buiten de deur.