Ontvang maandelijks onze nieuwe blogartikelen in je mailbox

Snelle toegang tot opgeslagen zoekopdrachten in Maximizer CRM

Maarten de Wit
Door Maarten de Wit op 31-1-17 11:12

Snelle toegang tot opgeslagen zoekopdrachten in Maximizer CRM

Een belangrijk onderdeel van ieder CRM-systeem is de zoekfunctie. Het geeft de mogelijkheid om eenvoudig te zoeken op alle beschikbare data in het systeem. Met een alsmaar groeiende database, kun je niet zonder een goede zoekfunctionaliteit.

De zoekfunctie van Maximizer CRM is een zeer krachtig onderdeel van de software. Je hebt de mogelijkheid om geavanceerde zoekopdrachten uit te voeren en deze tegelijkertijd op te slaan zodat je te allen tijde belangrijke data naar voren kunt halen.

In dit artikel leg ik uit hoe je optimaal gebruik kunt maken van de zoekfunctie in Maximizer CRM.

De uitgebreide zoekmogelijkheden in Maximizer CRM

Allereerst is het belangrijk om te weten dat er twee soorten zoekfuncties zijn in Maximizer. De standaard zoekbalk en de geavanceerd zoekfunctie.

Vraag een Maximizer CRM trial aan

Rechts bovenin Maximizer heb je een zoekbalk die je helpt om eenvoudig te zoeken op naam, bedrijf, telefoonnummer, branche, etc. Om je een beeld te geven: als je wilt zoeken naar de naam Smit, krijg je direct een zoekverslag van alle data die dit zoekwoord bevatten. Of het nou een voornaam, achternaam of bedrijfsnaam is.

maximizer-crm-zoekbalk.png

Naast de standaard zoekfunctie bevat Maximizer een geavanceerde zoekfunctie die je in staat stelt om zeer gericht te zoeken in de database. De kracht van geavanceerd zoeken is dat je naast het zoeken op enkele waarden ook kunt zoeken op een combinatie van waarden. Je kunt bijvoorbeeld zoeken naar alle klanten die actief zijn in de bloembollenbranche waarvan het contract net is verlengd. De waarden die je hebt ingetikt tijdens je zoekopdracht zijn: klanten, branche: bloembollen en contractverlenging. Zo krijg je een lijst met alle waarden waar je naar zoekt.

Toegang tot je opgeslagen zoekopdrachten

Nadat je de zoekopdracht hebt ingevoerd, kun je deze eenvoudig opslaan in de zoekcatalogus. Hierin kun je al je geavanceerde zoekopdrachten opslaan en bewaren. Binnen je zoekcatalogus kun je ervoor kiezen om een snelkoppeling te maken van je zoekopdracht in de icoonbalk van het hoofdmenu.

icoonbalk-maximizer-crm.png

Je kunt een onbeperkt aantal zoekopdrachten opslaan in je icoonbalk.

Samengevat zijn dit de stappen die je moet volgen om snelle toegang te krijgen tot zoekopdrachten:

  • Open de zoekcatalogus. Dit doe je door te klikken op Zoeken > Zoekcatalogus.
  • Selecteer de opgeslagen zoekopdracht die je wilt toevoegen aan de icoonbalk voor snelle toegang.
  • Klik op de “Maak een snelkoppeling aan in icoonbalk” balk en kies een icoon om de zoekopdracht op te slaan in de icoonbalk.

De zoekfunctionaliteiten van Maximizer CRM zijn zeer uitgebreid ingericht, zodat je oneindig veel mogelijkheden hebt om zoekcriteria te combineren en deze eenvoudig op te slaan.

Vraag een Maximzer CRM trial aan

Maarten de Wit
Geschreven door Maarten de Wit
Maarten is CRM-adviseur bij Systony. Hij staat altijd klaar om organisaties te helpen bij het vinden van een passende CRM-oplossing en ervoor te zorgen dat ieder CRM-project een succes wordt.

Gerelateerde artikelen

Moet je kiezen voor een betaald of gratis CRM-systeem? 🚀

Ben je opzoek naar (gratis) CRM-software? Zoals je misschien al hebt gemerkt zijn er vele soorten CRM-systemen op markt. De...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 31 oktober, 2020
Wat onderscheidt Maximizer CRM van andere CRM-systemen?

Maximizer CRM is niet zomaar een CRM-software, het is een volwaardig platform met wereldwijd 400.000 gebruikers en meer dan 30...

Peter de Keijzer
Door Peter de Keijzer - 22 juli, 2020
[VIDEO] Het beste CRM-systeem voor MKB-bedrijven

Ondernemers kunnen met één tool teams productiever laten werken en tegelijkertijd goed overzicht houden op welke...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 16 juni, 2020