Ontvang maandelijks onze nieuwe blogartikelen in je mailbox

HubSpot update: Verstuur e-mails op basis van tijdzones

Fatma Okay
Door Fatma Okay op 02-09-16

hubspot-smart-send.jpg

Het versturen van e-mails op een tijdstip dat relevant is voor je marketing prospects verbetert open rates, click rates en de algehele merkbeleving. E-mails die op niet relevante tijdstippen worden geleverd worden vaak genegeerd of verdwenen vrij snel in de prullenmand. Om de ervaring voor je ontvangers in verschillende tijdzones te verbeteren heeft Hubspot voor Professional en Enterprise accounts een gloednieuwe functie ontwikkeld: Smart Send.

Wat is het?

Smart Send stuurt e-mails op het door jou gekozen tijdstip in de tijdzone van de ontvanger. Van de contacten in de database houdt Hubspot de locatie bij op basis van het IP-adres. Met de slimme tijdzonefunctie ingeschakeld, wordt gebruik gemaakt van deze informatie om e-mails te verzenden op het gewenste tijdstip.

Hoe werkt het?

Wanneer je e-mailcampagnes inplant in Hubspot, zie je een nieuwe verstuuroptie met de naam ‘Smart Send’. Vervolgens selecteer je een datum en tijdstip wanneer de e-mail verstuurd moet worden in de tijdzone van de ontvanger. Deze functie is alleen beschikbaar voor batch e-mail en niet voor geautomatiseerde e-mails.

HubSpot Smart Send

Voorbeeld:
als je een e-mail wilt sturen op 11 januari om 9:30 uur (CET), zal de tijdzone van de ontvangers gecontroleerd worden en wordt de e-mail verstuurd om 09:30 op basis van hun tijdzone. Dat betekent dat ontvangers in Engeland de e-mail een uur eerder zullen ontvangen dan de ontvangers in Nederland. Is het gewenste tijdstip al verstreken in de tijdzone van de ontvanger, dan wordt de mail een dag erna verstuurd.

Nadat alle e-mails zijn verstuurd, zal je een overzicht zien van de prestaties van “smart sending”:

Smart Send Performance

Fatma Okay
Geschreven door Fatma Okay
Fatma is een gedreven en creatieve inbound marketing consultant met passie voor het vertellen en delen van inspirerende verhalen door middel van content marketing en social media. Fatma heeft als missie om mee te denken met de klant om optimale resultaten te behalen. In haar vrije tijd probeert ze graag zoveel mogelijke nieuwe dingen uit; zoals het ontdekken van nieuwe restaurants of het uitproberen van de verschillende vormen van sport.

Gerelateerde artikelen

Welkom HubSpot CRM & Teamleader

Als CRM-adviespartij willen wij organisaties zo gericht mogelijk kunnen adviseren. Daarom biedt Systony meerdere...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 15 oktober, 2018
Systony is HubSpot Silver Partner

Systony is sinds begin februari Certified Silver Partner van Hubspot en hier zijn we ontzettend blij mee!

HubSpot heeft het...

Erik Drost
Door Erik Drost - 22 februari, 2016