De nieuwe en verbeterde functies van Maximizer CRM

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders op 26-06-19

Maximizer CRM 2017

Maximizer CRM is met een nieuwe update gekomen. De update brengt nieuwe en verbeterde functies met zich mee. In dit blog zetten wij de belangrijkste zaken voor je op een rij.


Leadgeschiedenis in adressenboek

Nieuw in deze update is de leadgeschiedenis. In het adressenboek is in het tabblad ‘Leads’ de geschiedenis van de lead te zien. Hierin is zichtbaar wanneer een lead klant is geworden, hoe de leads zijn geconverteerd en hoeveel inkomsten zijn gegenereerd uit de leads. In het tabblad wordt een samenvatting weergegeven en een lijst met alle leads die aan een bedrijf of individu zijn gekoppeld. Met één muisklik op de samenvatting, wordt er meer informatie over de lead zichtbaar.

Tevens kunnen er e-mailtemplates worden gemaakt voor het werken met leads. In Maximizer CRM Live was dit al beschikbaar, nu ook in Maximizer CRM On-Premise (eigen beheer). Je kan met gebruik van de templates sneller en eenvoudiger communiceren met prospects.

Als er een tijdje geen contact is geweest met een lead, dan is het mogelijk om deze in het archief te plaatsen. Mocht er later toch weer een contactmoment zijn, dan kan je de lead opnieuw activeren. Alle gegevens blijven zo bewaard en snel beschikbaar.


Verbeterde Outlook-integratie

De nieuwe update brengt ook een verbeterde Outlook-integratie met zich mee. De verbeterde functies zijn al beschikbaar in Maximizer CRM Live, met de update nu ook voor Maximizer CRM On-Premise.

Het is voortaan mogelijk om een e-mail vanuit Outlook direct op te slaan bij een lead in Maximizer CRM. Via de Outlook-invoegtoepassing kies je voor ‘Opslaan in Maximizer’ en maak je de keuze waar deze opgeslagen moet worden. In slechts enkele seconden verrijk je een leadrecord met de e-mail.

Een andere handige nieuwe functie is het aanmaken van nieuwe leads, op basis van een e-mail. Klik op de knop ‘Maak lead’ en vul de leadgegevens in. Deze worden vervolgens direct als nieuw contact opgeslagen in Maximizer.


Sneltoetsen

Wanneer je intensief gebruik maakt van Maximizer CRM moet je regelmatig bepaalde handelingen herhaaldelijk uitvoeren. Bijvoorbeeld (terug)gaan naar het adressenboek, campagnes, klantenservice of de kalender. Voortaan is het ook mogelijk om sneltoetsen te gebruiken, zodat je sneller kan navigeren.

Bekijk hieronder de sneltoetsen voor Maximizer CRM:

Adressenboek

Shift + a

Kenniscentrum

Shift + k

Leads

Shift + i

Kalender

Shift + c

Verkoopkansen

Shift + o

Bedrijfsbibliotheek

Shift + i

Verkoop-targets

Shift + q

App overzicht

Shift + p

Campagnes

Shift + g

Dashboard

Shift + d

Klantenservice

Shift + s

Mijn werkdag

Shift + m

Takenlijst

Shift + h

 

 


Naast de speciale sneltoetsen voor Maximizer CRM, wordt er ook gebruik gemaakt van verschillende sneltoetsen die Windows-gebruikers gewend zijn. Tijdens het bewerken van gegevens kan bijvoorbeeld ‘Ctrl + Shift + s’ gebruikt worden om dingen op te slaan en ‘Shift + Esc’ om te annuleren. Tevens kan er in modules met de ‘+ nieuw’-button gebruikt gemaakt worden van ‘Crtl + Shift + a’ om bijvoorbeeld een nieuw contact aan te maken.

Facelift voor Maximizer CRM

Met de nieuwe update heeft Maximizer CRM een facelift gekregen. Het doel is om Maximizer CRM een fris, modern en overzichtelijk uiterlijk te geven. In deze update heeft Maximizer zich gefocust op alle knoppen, vinkjes en dropdown-lijsten.

Niet alleen zijn er qua design aanpassingen gedaan, maar ook op het gebied van gebruikersgemak. Zo kan je nu via het gebruikersmenu je wachtwoord wijzigen en is er een nieuwe module om het menu aan te passen. Je kan eenvoudig aanklikken welke modules wel of niet zichtbaar moeten zijn, en in welke volgorde.

Nieuwe widgets voor documenten en activiteiten

Maximizer heeft een nieuwe functie toegevoegd voor het tonen van widgets voor documenten en activiteiten. In het adressenboek kunnen deze in de Custom Tab worden toegevoegd. Het is hiermee eenvoudig om overzicht te houden en documenten/activiteiten toe te voegen.

Meer functies en verbeteringen

Maximizer CRM heeft bij deze update meer functies toegevoegd en verbeteringen doorgevoerd. Benieuwd naar alle wijzingen? Download dan de Feature Review Guide.

Vraag een Maximzer CRM trial aan

 

Martijn Rijnders
Geschreven door Martijn Rijnders
Martijn heeft als missie om organisaties te laten zien hoe zij hun bedrijfsresultaat aanzienlijk kunnen verbeteren aan de hand van slimmere marketing en effectief ingericht relatiebeheer. Als oprichter van Systony heeft hij brede kennis van zowel CRM- als marketingautomatisering-software en adviseert hij organisaties hoe deze software het beste geïmplementeerd kan worden.
Wanneer Martijn niet aan het werk is springt hij graag op zijn racefiets of zit hij ergens culinair te genieten.

Gerelateerde artikelen

Waarom sommige IT-projecten crashen

Met de juiste informatie en doelstellingen wordt de slagingskans van een IT-project aanzienlijk groter. Echter crashen er nog...

Gertjan van Vugt
Door Gertjan van Vugt - 25 januari, 2019
De fases van een IT-project en waar het mis kan gaan

Het implementeren van nieuwe software is iets dat de nodige tijd en geld kost. Uiteraard wil je het IT-project laten slagen....

Gertjan van Vugt
Door Gertjan van Vugt - 15 oktober, 2018