De belangrijkste nieuwe functies in HubSpot

Maarten de Wit
Door Maarten de Wit op 05-09-19

hubspot-toekomst

Ieder jaar houdt HubSpot het evenement Inbound. Dit is hét moment waarop alle nieuwe grote productupdates worden gepresenteerd. Op 4 september vond er weer een nieuwe Inbound plaats in Boston, wat betekent dat er weer mooie nieuwe updates zijn!

In dit blog zet ik de belangrijkste updates voor je op een rij. Het gaat zowel om nieuwe functies als verbeterde functies.

Digitale handtekening

De functie voor digitale handtekening, de zogeheten eSignature, is nu ook toegankelijker gemaakt. Voorheen was de functie alleen beschikbaar in de Enterprise-versie, nu is deze ook beschikbaar voor Sales Hub Professional-gebruikers.

Met de eSignature hoef je nooit meer offertes te printen, ondertekenen, inscannen en versturen. Voortaan zet je direct digitaal je handtekening en kan je direct de offerte ondertekend terugsturen.

Vernieuwde en verbeterde App Marketplace

In de App Marketplace is het mogelijk om de functionaliteiten van HubSpot uit te breiden met apps. Er zijn honderden apps te vinden, zowel gratis apps als tegen een kleine betaling.

Onder de populairste apps bevinden zich apps voor Gmail, Outlook, Zapier, Facebook Ads, social media, Slack, Eventbrite, Wordpress, Shopify, Salesforce en YouTube.

De vernieuwde App Marketplace maakt het eenvoudiger om app-integraties te vinden en te installeren. Tevens zijn er de afgelopen periode honderden nieuwe apps toegevoegd, is de informatievoorziening bij de apps verbeterd en worden er relevante apps voorgesteld.

Facebook Messenger integratie

Anno 2019 worden er maandelijks inmiddels 20 miljard berichten uitgewisseld tussen mensen en bedrijven via Facebook Messenger. Het gebruiken van deze chattool kan ook voor jouw organisatie een belangrijk middel zijn of worden.

Met de nieuwe integratie kan via de HubSpot Conversations Inbox worden gecommuniceerd via Facebook Messenger. E-mails, chats via de geïntegreerde HubSpot chatfunctie en nu ook Facebook Messenger kunnen via één inbox worden behandeld en beantwoord. Op dit moment is de functie nog in Beta, maar gebruikers kunnen zich aanmelden om de integratie in de betaversie te gebruiken.

Automatische follow-up e-mails voor formulieren

Binnenkort beschikt de HubSpot Marketing Hub over een nieuwe functie. Het wordt dan mogelijk om automatische follow-up e-mails in te stellen voor formulieren. Op deze manier kan je leads voeden en converteren.

Nadat een lead een formulier in heeft gevuld, kan deze maximaal drie geautomatiseerde e-mails ontvangen. Zo haal je nog meer uit je leads!

Scan visitekaartjes met je smartphone

Een geweldige nieuwe functie van HubSpot is het scannen van visitekaartjes. Je hoeft nooit meer handmatig gegevens in te voeren in je CRM-database, het is een kwestie van visitekaartje scannen en klaar!

Alle HubSpot-gebruikers kunnen nu gebruik maken van de nieuwe functie. Met HubSpot app voor Android en iOs kan je de visitekaartjesscanner gebruiken. De gegevens van het visitekaartje worden gescand en direct omgezet in digitale contacten.

Tools voor E-mail marketing en advertenties nu ook in HubSpot CRM

HubSpot CRM is een gratis CRM-systeem, dat standalone te gebruiken is. Je hoeft niet een betaalde Marketing-, Sales- of Service Hub te gebruiken. Uiteraard kan dit wel, de tools werken naadloos samen en breiden je functionaliteiten fors uit.

Het CRM-systeem is en blijft gratis. Het is een ideaal basissysteem wat niet alleen met de Hubs, maar ook met apps uit te breiden is. Daarnaast heeft HubSpot nu extra functies toegevoegd aan HubSpot CRM. Voortaan beschikken Hubspot CRM-gebruikers ook over de tools voor e-mailmarketing en advertenties. Zo wordt het nog makkelijker om alles uit je CRM-systeem te halen!


Ontdek deze en vele andere nieuwe functies van HubSpot! Wil je HubSpot uitproberen? Probeer de software kosteloos uit!

Eerst liever rustig meer informatie lezen over HubSpot CRM of de Marketing-, Sales- of Service Hub? Kijk dan op onze website of plan een afspraak in de agenda van een van onze CRM-adviseurs.

Vraag een HubSpot trial

Maarten de Wit
Geschreven door Maarten de Wit
Maarten is CRM-adviseur bij Systony. Hij staat altijd klaar om organisaties te helpen bij het vinden van een passende CRM-oplossing en ervoor te zorgen dat ieder CRM-project een succes wordt.

Gerelateerde artikelen

Nieuwe privacywet e-Privacy Verordening komt eraan

Mei 2018 is voor veel organisaties een veelbewogen maand geweest. Het was de maand waarin de Algemene Verordening...

Maarten de Wit
Door Maarten de Wit - 9 mei, 2019
Marketing automation belangrijkste marketingtrend en -uitdaging van 2019

Marketing automation is zowel de belangrijkste marketingtrend als de grootste marketinguitdaging van 2019, zo blijkt uit...

Stefan Nijmeijer
Door Stefan Nijmeijer - 2 mei, 2019