Ontvang maandelijks onze nieuwe blogartikelen in je mailbox

Maximizer CRM komt met release 2020

Maarten de Wit
Door Maarten de Wit op 3-4-20 14:15

maximizer-crm

Maximizer CRM komt in juni met een nieuwe release van het CRM-systeem, dan wordt Maximizer CRM 2020 beschikbaar voor de cloud en on-premise.

Ieder jaar komt Maximizer CRM met een grote release, waarbij er allerlei nieuwe functies worden toegevoegd en bestaande functies worden verbeterd. Ook deze release zijn er nieuwe en verbeterde functies, in dit blog zetten wij er een aantal op een rij.

De belangrijkste nieuwe en verbeterde functies

Maximizer CRM heeft onder andere de bestaande leadmodule, hotlist module (takenbeheer) en importmodule onder handen genomen en de functionaliteiten uitgebreid. Daarnaast is de mobiele versie verbeterd en zijn er nieuwe functies toegevoegd.

Verbeteringen en nieuwe functies leadmodule

Er zijn meerdere verbeteringen aangebracht in de leadmodule, waardoor gegevens van prospects automatisch ingevoerd kunnen worden in het adresboek. Daarnaast kunnen er verschillende processen en soorten leads worden aangemaakt, om zo het CRM-systeem nog passender te maken voor jouw organisatie.

Voor leads zijn er voortaan vier statussen beschikbaar: ongekwalificeerd, actief, geconverteerd en gearchiveerd. Met aangemaakte processen en bijbehorende fasen kan er vervolgens met de verschillende soorten leads worden gewerkt. De status van een lead wordt automatisch ingesteld op basis van acties. Zo wordt een lead automatisch ‘Actief’ wanneer deze actief is in een proces. Met de statussen en processen kan het leadkwalificatieproces beter worden beheerd.

Verbeteringen aan de Hotlist module

In de verbeterde Hotlist module is nu meer informatie beschikbaar. Vanuit de module kunnen eenvoudig bij taken en afspraken details van de lead worden bekeken en gegevens worden bewerkt.

De leadinformatie wordt weergegeven in de tabbladen details, geschiedenis, notities, documenten en activiteiten. Met de verschillende widgets en mogelijkheden om taken aan te maken is het eenvoudiger om leads te beheren.

Verbeterde importmodule

Maximizer CRM heeft de importmodule een update gegeven, waarmee het importeren van gegevens nog eenvoudiger is geworden. De importmodule kan voortaan detecteren of er bij een import items ontbreken in de Maximizer-velden. Daarnaast kunnen er bij het importeren ook nieuwe velden worden aangemaakt.

Aanpassingen aan de mobiele app

Vandaag de dag wil je altijd en overal de gegevens binnen handbereik hebben, een mobiele CRM-app is daarom van groot belang. Maximizer CRM heeft de bestaande app uitgebreid met nieuwe functionaliteiten om zowel het werken met het CRM-systeem als de gebruikersgemak te verbeteren.

Vanuit records kunnen actieve en gearchiveerde cases worden bekeken. Daarnaast kan je vanuit de app cases bewerken en toevoegen. Verder is het uiteraard mogelijk om vanuit de app gegevens van leads toe te voegen of te bewerken, gegevens te importeren en de app over te schakelen naar dark mode. Met dark mode wordt de app donker gemaakt, waardoor het prettiger werkt in bijvoorbeeld de avonduren.

Andere verbeteringen:

De update brengt nog een reeks aan andere verbeteringen met zich mee, zoals onder andere:

  • Het activiteitenveld in aangemaakte taken staat voortaan meer dan 255 tekens toe.
  • De administrator kan de regels omtrent complexe wachtwoorden aanpassen.
  • De Outlook plug-in heeft een update gekregen, wat je in staat stelt om specifieke fasen mee te geven aan leads.
  • Standaardvelden in het adresboek kunnen worden verborgen. 
  • De administrator kan voortaan een Maximizer CRM-gebruiker koppelen aan een Windows-gebruiker.

    Bekijk meer over Maximizer CRM in onderstaande video:
    Maximizer-CRM-video

De uitrol van Maximizer CRM 2020

De lancering van Maximizer CRM 2020 staat gepland voor de maand juni. Op dit moment wordt er druk getest door verschillende partijen, waaronder door Systony.

Klanten met Maximizer CRM in de public cloud worden automatisch voorzien van de nieuwste versie, hier hoeven zij niets voor te doen. Klanten met private cloud of on-premise kunnen contact opnemen om een afspraak te maken voor de nieuwe update. Hierover ontvangen zij nog een e-mail.  

Wil je meer weten over Maximizer CRM en de functies? Download dan het productoverzicht!

Download het productoverzicht

Maarten de Wit
Geschreven door Maarten de Wit
Maarten is CRM-adviseur bij Systony. Hij staat altijd klaar om organisaties te helpen bij het vinden van een passende CRM-oplossing en ervoor te zorgen dat ieder CRM-project een succes wordt.