HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

LinkedIn Lead Accelerator: een aanwinst voor je inbound strategie

linkedin-lead-accelerator-inbound.jpg

Begin 2015 kondigde LinkedIn hun nieuwe tool Lead Accelerator aan waarmee je via het platform leads kan nurturen over een langere periode. Op dit moment is LinkedIn Lead Accelerator nog maar voor een kleine groep te gebruiken, maar in december wordt de tool voor iedereen beschikbaar.

Als je al een inbound strategie hebt staan of je bent bezig met het opzetten ervan, dan is LinkedIn Lead Accelerator een tool die hier een perfecte aanvulling op is.

Wat is LinkedIn Lead Accelerator?

LinkedIn Lead Accelerator stelt je in staat om jouw websitebezoekers te nurturen via LinkedIn sponsored updates en display ads op meer dan 2500 zakelijke websites*. Het nurturen gebeurt op basis van het profiel van de bezoeker. Deze profielen stel je op binnen LinkedIn en je kunt hier segmenteren op basis de data die LinkedIn heeft. Denk hierbij aan bedrijfsgrootte, locatie van het bedrijf, functie enz.

Het grote voordeel LinkedIn Lead Accelerator is dat je geen e-mailadres nodig hebt om leads te nurturen. Hierdoor is het bereik van het aantal mensen binnen de doelgroep die je kunt nurturen veel groter.

*Het was in eerste instantie ook mogelijk om advertenties te vertonen op de Facebook newsfeed, maar Facebook sluit deze functie per 1 november af voor derden. LinkedIn is nog wel in gesprek met Facebook zodat dit toch mogelijk blijft.

Hoe werkt LinkedIn Lead Accelerator?

LinkedIn Lead Accelerator

Als eerste bepaal je de verschillende doelgroepen op basis van LinkedIn profieldata en engagement (welke pagina’s op de website bezoeken zij en via welk kanaal komen zij binnen). Deze personen komen in een zogenaamde stream terecht.

Elke stream bestaat uit een aantal waves. Binnen deze waves ontwerp je creatives met de uitingen voor verschillende platformen. Elke wave loopt een bepaalde periode voordat de nieuwe wave start.

Lead Acceraror Waves

Voorbeeld:

Je wilt marketeers die bij een organisatie van ten minste 50 werknemers (profieldata) kennis laten maken met jouw marketingsoftware. Op het moment dat zij de prijspagina hebben gezien (engagement), komen zij in een daarvoor ingerichte stream terecht. De eerste wave van de stream leidt naar een whitepaper download met de voordelen van de specifieke marketingsoftware. Na een week of na een conversie gaat de persoon naar de volgende wave waar een trial aangeboden wordt.

Een volledige uitleg van de werking van Lead Accelerator vind je in deze presentatie van LinkedIn:

Waarom LinkedIn Lead Accelerator een aanwinst voor je inbound strategie is

Geautomatiseerde nurturing is een belangrijk onderdeel van inbound marketing. Tot voor kort vond dit voornamelijk plaats door middel van e-mail. LinkedIn Lead Accelerator brengt hier verandering door deze nurturing plaats te laten vinden via social media en display advertising zonder dat je daar een e-mailadres voor nodig hebt. Dit kan elkaar dus ideaal aanvullen.

Zo kun je Lead Accelerator gebruiken om een hele relevante doelgroep bij het bezoek van bepaalde webpagina’s hele relevante content aanbieden. Op het moment dat zij converteren heb je ook een e-mailadres en kun je tegelijkertijd ook via e-mail nurturen. Let hierbij op dat je de persoon die je benadert niet irriteert door alle uitingen op elkaar af te stemmen en deze perfect te doseren over de tijd dat je de lead nurturet.

LinkedIn Lead Accelerator wordt een sterke tool om leads te genereren en te nurturen. Dit kan binnen een inbound strategie tot hele goede resultaten gaan leiden. Wil je nog meer tips om kwalitatieve leads te geneneren? Download dan het eBook 10 tips leadgeneratie.

New Call-to-action

Handige links:

Ontvang updates per email