Juli en augustus rustigste maanden qua e-mailcampagnes

Stefan Nijmeijer
Door Stefan Nijmeijer op 31-07-18
e-mailteken op het strand
E-mailcampagnes zijn nog steeds erg doeltreffend, zo is gebleken uit de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2018. In eerdere blogs schreef ik al over de effectiviteit en de momenten waarop e-mailcampagnes worden verzonden. In dit blog ga ik in op de maanden waarin de meeste e-mailcampagnes worden verstuurd.

De verschillen tussen de dagen en tijden waarop de meeste e-mailcampagnes worden verstuurd zijn groter, toch zijn er ook duidelijke verschillen te zien tussen de maanden waarin e-mailcampagnes worden verstuurd. Uit de benchmark komt naar voren dat de zomermaanden juli en augustus het meest rustig zijn op het gebied van e-mailcampagnes. Ook in de maanden januari, februari en april worden minder e-mailcampagnes de deur uitgedaan.

De drukke maanden zijn maart, oktober, november en december. Hierbij spant december niét de kroon, waar je dit waarschijnlijk wel zou verwachten. In november worden de meeste e-mailcampagnes verstuurd, gevolgd door oktober. Een top 5 met de drukste maanden zie je onderaan.

De DDMA verklaart de drukke maanden door de feestdagen in deze maanden en de aanloop hiernaartoe.

Top 5 drukste maanden qua e-mailcampagnes:
1. Maart
2. November
3. Oktober
4. December
5. Mei

Tips voor e-mailmarketing
Stefan Nijmeijer
Geschreven door Stefan Nijmeijer
Stefan is marketing consultant bij Systony en (mede)verantwoordelijk voor de uitrol van de inbound marketingstrategie van diverse organisaties. Stefan is een echte content specialist en beschikt over een vlotte pen. Daarnaast heeft hij veel affiniteit met nieuwe media, waardoor hij de gemaakte content bij de juiste doelgroep krijgt.

Gerelateerde artikelen

Nieuwe privacywet e-Privacy Verordening komt eraan

Mei 2018 is voor veel organisaties een veelbewogen maand geweest. Het was de maand waarin de Algemene Verordening...

Maarten de Wit
Door Maarten de Wit - 9 mei, 2019
Marketing automation belangrijkste marketingtrend en -uitdaging van 2019

Marketing automation is zowel de belangrijkste marketingtrend als de grootste marketinguitdaging van 2019, zo blijkt uit...

Stefan Nijmeijer
Door Stefan Nijmeijer - 2 mei, 2019
Wat is HubSpot Marketing en waarom is het interessant?

HubSpot Marketing ondersteunt jouw organisatie met het genereren van leads en uiteindelijke groei binnen jouw organisatie. Het...

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 19 maart, 2019