Juli en augustus rustigste maanden qua e-mailcampagnes

Stefan Nijmeijer
Door Stefan Nijmeijer op 31-07-18
e-mailteken op het strand
E-mailcampagnes zijn nog steeds erg doeltreffend, zo is gebleken uit de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2018. In eerdere blogs schreef ik al over de effectiviteit en de momenten waarop e-mailcampagnes worden verzonden. In dit blog ga ik in op de maanden waarin de meeste e-mailcampagnes worden verstuurd.

De verschillen tussen de dagen en tijden waarop de meeste e-mailcampagnes worden verstuurd zijn groter, toch zijn er ook duidelijke verschillen te zien tussen de maanden waarin e-mailcampagnes worden verstuurd. Uit de benchmark komt naar voren dat de zomermaanden juli en augustus het meest rustig zijn op het gebied van e-mailcampagnes. Ook in de maanden januari, februari en april worden minder e-mailcampagnes de deur uitgedaan.

De drukke maanden zijn maart, oktober, november en december. Hierbij spant december niét de kroon, waar je dit waarschijnlijk wel zou verwachten. In november worden de meeste e-mailcampagnes verstuurd, gevolgd door oktober. Een top 5 met de drukste maanden zie je onderaan.

De DDMA verklaart de drukke maanden door de feestdagen in deze maanden en de aanloop hiernaartoe.

Top 5 drukste maanden qua e-mailcampagnes:
1. Maart
2. November
3. Oktober
4. December
5. Mei

Tips voor e-mailmarketing
Stefan Nijmeijer
Geschreven door Stefan Nijmeijer
Stefan is marketing consultant bij Systony en (mede)verantwoordelijk voor de uitrol van de inbound marketingstrategie van diverse organisaties. Stefan is een echte content specialist en beschikt over een vlotte pen. Daarnaast heeft hij veel affiniteit met nieuwe media, waardoor hij de gemaakte content bij de juiste doelgroep krijgt.

Gerelateerde artikelen

Val op met salesvideo’s en verbeter je verkoopresultaten

 

Als verkoper moet je jezelf differentiëren ten opzichte van je concurrentie. Door persoonlijke video’s te gebruiken tijdens...

Maarten de Wit
Door Maarten de Wit - 14 maart, 2019
Online marketing trends 2019

Met online marketing bereik je gericht en persoonlijk je doelgroep tegen relatief lage kosten. De trends en ontwikkelingen op...

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 3 januari, 2019
De trends op het gebied van CRM

CRM-software anno 2019 moet meer dan voorheen technologisch kunnen meeschalen met de veranderende behoeften en eisen van jouw...

Stefan Nijmeijer
Door Stefan Nijmeijer - 13 december, 2018