Ontvang maandelijks onze nieuwe blogartikelen in je mailbox

HubSpot & Wordpress: Een krachtige combinatie

Stefan Nijmeijer
Door Stefan Nijmeijer op 7-9-20 15:10

hubspot-wordpress

HubSpot is een krachtig all-in-one platform voor CRM, Marketing, Sales en Service. Het biedt vier krachtige stand-alone tools, die samen een onoverwinnelijke combinatie vormen. Als je HubSpot gebruik wil laten maken van data van je website, kan dit gelukkig heel eenvoudig.

De krachtige Hubs van HubSpot

HubSpot biedt een gratis CRM-systeem en drie verschillende Hubs voor Marketing, Sales en Service. Van deze Hubs zijn gratis versies beschikbaar, maar voor de uitgebreidere functionaliteiten heb je betaalde accounts nodig. Het CRM-systeem is compleet en blijft altijd gratis.

Uiteraard wil je jouw website koppelen met HubSpot, zodat bijvoorbeeld op je website ingevulde formulieren in het systeem verschijnen en de Marketing Hub het gedrag van websitebezoekers kan meten. Het koppelen is gelukkig heel eenvoudig en je hebt geen nieuwe website nodig. HubSpot kan met iedere bestaande website werken.

HubSpot en Wordpress

Wordpress is wereldwijd het meest gebruikte contentmanagementsysteem. Ook grote internationale organisaties maken er gebruik van, zoals onder andere The Walt Disney Company, Obama Foundation, Vogue, Rolling Stone en het Witte Huis. Met een grote gebruikersvriendelijkheid en voldoende uitbreidingsmogelijkheden is dit natuurlijk ook niet vreemd. Aangezien ruim 60% van alle websites met een CMS op Wordpress draait, is de kans groot dat ook jij Wordpress gebruikt.

De koppeling tussen HubSpot en Wordpress is met een paar klikken geregeld. Wordpress staat bekend om de duizenden beschikbare plugins, deze installeer je en je website beschikt direct over extra functionaliteiten. Ook HubSpot heeft een Wordpress-plugin beschikbaar. Met een paar klikken is deze geïnstalleerd en kan je aan de slag.

 

De functies van HubSpot in Wordpress

Je website koppelen met HubSpot zorgt er niet alleen voor dat het gedrag van websitebezoekers wordt gemeten door de Marketing Hub en ingevulde formulieren verschijnen in het CRM-systeem. De Wordpress-plugin biedt veel meer.

De plugin beschikt over allerlei functies voor CRM, Sales en Marketing. Zo kan je vanuit Wordpress je complete contactendatabase zien, net als je lijsten en dashboards. Je hebt je CRM dus beschikbaar in Wordpress en kan hierdoor snel schakelen en overzicht houden op alle resultaten.

De plugin zorgt er ook voor dat je eenvoudiger gebruik kan maken van de functies van de Marketing Hub. In Wordpress heb je al je formulieren bij de hand en kan je ook eenvoudig nieuwe formulieren maken. Daarnaast kan je met een paar klikken de livechat-functie activeren op je website.

HubSpot-WordPress-Plugin

Geen Wordpress, maar wel je website koppelen?

Heb je geen Wordpress, maar wil je HubSpot wel koppelen met je huidige website? Dat is geen enkel probleem! HubSpot kan met iedere website samenwerken. Voor bekende CMS-systemen als Joomla en Drupal zijn er plugins beschikbaar, zodat je jouw website kan koppelen.

Daarnaast biedt HubSpot ook HTML-codes aan, zodat je handmatig jouw website kan koppelen. Zo kan je op je websitepagina een trackingcode plaatsen om het gedrag van websitebezoekers te meten. Daarnaast kan je een HTML-code plaatsen voor een contactformulier of Call-to-Action.

Benieuwd naar de mogelijkheden van HubSpot?

HubSpot bestaat uit CRM, Marketing Hub, Sales Hub en Service Hub. De vier krachtige tools werken uitstekend los van elkaar en vormen samen een krachtige combinatie. Wij laten je graag de mogelijkheden zien tijdens een demo, boek hiervoor vrijblijvend een afspraak in de agenda van Martijn of Maarten!

Liever eerst rustig lezen over de uitgebreide functionaliteiten van HubSpot? Download dan het productoverzicht!

Download het productoverzicht

Stefan Nijmeijer
Geschreven door Stefan Nijmeijer
Stefan is marketing consultant bij Systony en (mede)verantwoordelijk voor de uitrol van de inbound marketingstrategie van diverse organisaties. Stefan is een echte content specialist en beschikt over een vlotte pen. Daarnaast heeft hij veel affiniteit met nieuwe media, waardoor hij de gemaakte content bij de juiste doelgroep krijgt.

Gerelateerde artikelen

Alles wat je moet weten over de nieuwe Custom Objects in HubSpot

Zoals je waarschijnlijk weet zijn er tijdens Inbound 2020 afgelopen september redelijk wat nieuwe features uitgerold voor...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 22 oktober, 2020
Account Based Marketing: zo meet je het succes

Het meten en verantwoorden van resultaten is voor ons als marketeers enorm belangrijk. Op deze manier bewijzen we het succes...

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 12 oktober, 2020
[VIDEO] Het beste CRM voor Business-to-Business (B2B)

Richt jij je voornamelijk op Business-to-Business? Maak je werkzaamheden een stuk makkelijker met het juiste CRM-systeem. Het...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 7 oktober, 2020