Ontvang maandelijks onze nieuwe blogartikelen in je mailbox

HubSpot Marketingsoftware – what’s new?

Ellen Prins
Door Ellen Prins op 2-12-16 15:17

HubSpot vernieuwingen en verbeteringen

Op 8 november jl. kwamen 18.000 marketingprofessionals in Boston bijeen voor INBOUND 2016. Dit is een marketingevenement georganiseerd door HubSpot waar o.a. presentaties worden gegeven over de nieuwste ontwikkelingen rondom ’s werelds meest gebruikte en best beoordeelde marketingautomatisering-platform.

HubSpot is een alles-in-1 inbound marketingplatform dat zich in de laatste jaren heeft ontwikkeld tot één van de meest succesvolle software voor bedrijven. Sinds 2012 organiseert HubSpot het INBOUND marketingevenement waarin marketingprofessionals hun expertise met elkaar delen. Dit jaar zijn ook weer de vernieuwingen en verbeteringen voor HubSpot aangekondigd. Deze nieuwe ontwikkelingen omvatten de toevoeging van tools om meerdere integraties mogelijk te maken, beter samen te werken, een betere binding met je klanten te krijgen en een betere contentstrategie uit te rollen.

Geïntegreerde Tools

HubSpot streeft ernaar om alle soorten software, kanalen en tools met elkaar te verbinden op één platform. Dit bespaart tijd en verhoogt de productiviteit. Hieronder lees je de nieuwe geïntegreerde tools in HubSpot:

Workflow-editor voor meer inzicht in workflows

Een uitgebreide workflow met verschillende betrokkenen kunnen het marketingautomatiseringsproces complex maken. Daarom was er een behoefte aan een manier om snel en duidelijk inzicht te krijgen in de workflows en het presteren van de nurturecampagnes.

Met dat in gedachten heeft HubSpot de Workflow-editor gereconstrueerd tot een vernieuwde, frisse, visuele interface. Met de nieuwe visuele editor krijg je een overzichtelijk, holistische beeld van je gehele workflow. Ook kan je inzoomen op individuele branches om deze te optimaliseren.

HubSpot workflow editor

 

Verbeterde rapportage-tool

De rapportage-tool heeft een geheel nieuw analytics-dashboard gekregen. Dit dashboard biedt inzicht in bijvoorbeeld bounce rates per apparaat, unieke vs. terugkerend bezoekers en verkeersbronnen. De nieuwe interface is gebruiksvriendelijker en stelt je in staat om de gezondheid van je website te inventariseren. Het nieuwe dashboard zal komende maanden worden uitgerold voor Basic, Professional en Enterprise-klanten.

De HubSpot Blog-composer

Tijdens het schrijven en opstellen van een blog is afleiding en het moeten schakelen tussen verschillende schermen hinderlijk. Om het proces overzichtelijk en gemakkelijker te maken heeft HubSpot de blog-composer ontwikkeld.

Vanuit een rustgevende interface helpt de functie om je maximaal te kunnen focussen tijdens het schrijven. Omdat alle gebruikers toegang hebben tot de Blog-composer, is het ook eenvoudiger om samen te werken. De content kan sneller worden nagekeken en vervolgens worden gepubliceerd.

HubSpot blog composer

Tools ter bevordering van samenwerking

Gebrek aan samenwerking en focus zijn valkuilen voor groei van de organisatie. Als je wilt groeien moeten sales en marketing optimaal samenwerken, iets waar HubSpot zich hard voor maakt. HubSpot heeft daarom veel van haar ontwikkelingen gericht op het verbeteren van de samenwerking.

HubSpot Projects

HubSpot Projects is een in-app hulpmiddel om samenwerking en productiviteit binnen je marketingteam te verhogen. De tool maakt het mogelijk om je team op te delen onder een gemeenschappelijke set van taken. Daarnaast helpt het specifieke taken toe te wijzen aan gebruikers en bouw je een tijdlijn voor je marketingcampagnes.

HubSpot Projects beschikt over voor-gedefinieerde templates die je helpen bij het maken van een stappenplan, met als doel om je project zo snel mogelijk te realiseren en publiceren. De tool is gratis en is nu beschikbaar in HubSpot.HubSpot Projects tool

Samenwerking

Naast HubSpot- Projects heeft HubSpot nieuwe manieren geïntroduceerd om beter samen te werken. Je zult merken dat je binnen HubSpot Marketing, Sales en CRM direct kunt communiceren met collega’s. Dit doe je door simpelweg een vermelding te plaatsen aan de hand van een apenstaartje (@). Dit werkt o.a. binnen de tijdlijn van een contactpersoon of in het ontwerp van een stuk content. Het helpt je om het aantal e-mails naar collega’s te beperken en om alle communicatie centraal te houden.De HubSpot mobiele app

Marketing, verkoop en relatiebeheer vanuit één mobiele app

HubSpot heeft de beste onderdelen van de bestaande CRM-, sales- en marketi
ng-applicaties samen gebracht in de nieuwe HubSpot Mobile app voor een uniforme mobiele beleving. De nieuwe HubSpot Mobile app geeft je inzicht in de volledige levenscyclus van je contacten, van de top-of-the-funnel marketinginspanningen tot aan gesloten deals.

Verbinden met je klanten

Een ander belangrijk aspect voor groei is de relatie met je klanten. Daarom heeft HubSpot veel aandacht besteed aan het kunnen opbouwen en behouden van betekenisvolle relaties met je prospects en klanten.

HubSpot Meetings

HubSpot Meetings is een nieuwe feature van HubSpot Sales en maakt het eenvoudig om tijd in te plannen met je klanten en zelfs een meeting/vergadering te voeren. HubSpot Meetings is te synchroniseren met je Google en MS Office 365 kalender. Momenteel is de functie alleen beschikbaar voor HubSpot Sales Pro gebruikers.

HubSpot Meetings tool

HubSpot Messages

Met de Messages functie kun je in real-time chatten met klanten op je website. Gesprekken die je voert in Messages worden automatisch geregistreerd op de tijdlijn van de contactpersoon in HubSpot CRM. Deze nieuwe functie zal worden uitgerold in de eerste kwartaal van 2017 in HubSpot Sales Pro.

LinkedIn Sales Navigator integratie

Verkoopmedewerkers die gebruik maken van LinkedIn Sales Navigator, het sales platform van LinkedIn, kunnen dankzij de integratie met HubSpot hun prospects beter targeten en begrijpen. De integratie tussen de LinkedIn Sales Navigator en HubSpot CRM zal beschikbaar worden in de loop van 2017.

HubSpot en Facebook Ads

Betaalde plaatsingen op social media zorgen voor een groot bereik van je content. Via Facebook kun je betaalde advertenties plaatsen, wat voorheen buiten HubSpot om moest gebeuren. Vanaf het eerste kwartaal van 2017 kunnen deze plaatsingen gedaan worden via HubSpot zelf, dit doordat beide partijen een samenwerking zijn aangegaan.

HubSpot en Facebook Ads

Rendement meten van je advertenties

De meeste marketeers hebben nog moeite met het begrijpen van de ROI oftewel terugverdientijd van hun advertenties en campagnes. Dankzij de HubSpot Ads tool ben je nu in staat om de ROI van je advertenties vrij exact te meten. Zodoende kun je advertenties weer verder optimaliseren.

Content Strategie

HubSpot richt zich op het creëren van relevante en unieke content waarmee je online beter gevonden wordt. Om je hierbij te helpen, zijn de volgende tools ontwikkeld:

Betere online vindbaarheid met de HubSpot Content Strategy tool

De nieuwe Content Strategy tool helpt je om te beslissen welke onderwerpen het beste scoren. Aan de hand van deze informatie kun je vervolgens je contentonderwerpen prioriteren. Zo verlies je geen tijd meer in het zoeken naar welke onderwerpen het goed zullen doen. HubSpot helpt ook om andere ideeën en onderwerpen te verkennen.

HubSpot content strategy tool

Inspiratie verzamelen

De HubSpot Collect tool is de nieuwe inspiratie opslag tool van HubSpot. Hiermee kun je gemakkelijk alle webpagina’s opslaan. Deze content kan vervolgens terug gevonden worden door alle leden van je team.

HubSpot collect tool

Betere mobiele laadtijd voor blogs met de AMP tool

De aandacht van mobiele gebruikers kun je heel snel kwijtraken. De bezoeker haakt snel af als het laden van bijvoorbeeld je blog te lang duurt. Daarom heeft HubSpot de AMP blog-tool, oftewel de Accelerated Mobile Pages ontwikkeld.

Deze toevoeging zorgt ervoor dat je blog artikel direct laadt en helpt met het verhogen van de vindbaarheid van je blog in zoekmachines.

Zoals je kunt zien heeft HubSpot tal van vernieuwingen ontwikkeld voor het nieuwe jaar. Het hoofddoel is om alle software te verenigen op één platform zodat teamwork en klantenbinding verbeterd wordt.

Wil je vrijblijvend kennismaken met HubSpot en de nieuwe ontwikkelingen in de vorm van een kosteloze proefperiode? Vraag dan nu een softwaretrial aan!

Vraag een HubSpot trial

Ellen Prins
Geschreven door Ellen Prins
Ellen is marketing consultant bij Systony. Zij zet zich zowel in voor Systony's eigen marketing als voor het realiseren van online content voor een aantal van onze klanten. Ze is behoorlijk vlot in de pen en met een afgeronde studie International Business & Languages schrijft Ellen een behoorlijk woordje buiten de deur.

Gerelateerde artikelen

HubSpot pakt uit met INBOUND 2020 – Alles wat je moet weten.

Het is op moment van schrijven donderdagochtend 24 september, de ochtend na Inbound 2020. Mijn hoofd tolt nog na van alle...

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 24 september, 2020
Ontdek de functies van PSOhub

Vanaf 1 september is het mogelijk om je HubSpot-platform uit te breiden met een tool voor projectmanagement,...

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 22 september, 2020
[VIDEO] Verhoog je productiviteit met de HubSpot-plugin voor Outlook

Het wisselen tussen HubSpot en je e-mail inbox zorgt voor frictie en komt je productiviteit niet ten goede. Met de...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 17 september, 2020