Ontvang maandelijks onze nieuwe blogartikelen in je mailbox

Het beste CRM voor grote sales teams

Maarten de Wit
Door Maarten de Wit op 18-11-20 14:14

Je bent opzoek naar een geschikt CRM-systeem, maar het moet wel aan de wensen en behoeften voldoen van een groot sales team.

Als CRM-experts zien mijn collega en ik vaak dat er specifieke functies nodig zijn voor organisaties met een verkoopteam van 5 personen of meer.

In bovenstaande video geven we je drie tips waar een CRM-systeem voor een groot sales team aan moet voldoen en laten we je zien welk CRM het beste hierbij past. ✅

Ben je klaar voor het echte werk? Bekijk de video of lees verder en ontdek hoe jij het beste CRM-systeem vindt dat matcht bij jouw verkoopteam.

Zoektocht naar het juiste CRM

Misschien heb je al een idee waar je toekomstige CRM-systeem aan moet voldoen. De benodigde functies verschillen namelijk per afdeling en natuurlijk ook per organisatie.

Voor salesteams van 5 personen of meer hebben we de volgende tips die ervoor zorgen dat je het CRM-systeem kiest dat bij jouw organisatie past.

Tip 1 – Krachtige functies en makkelijk in gebruik

Er zijn talloze CRM-systemen op de markt beschikbaar, maar ze zijn lang niet allemaal geliefd. Het grootste probleem? Ze zijn niet gebruiksvriendelijk.

Wie ziet er te wachten op complexe software? Ik niet kan ik je vertellen. Helaas blijft het idee dat een CRM-systeem lastig in gebruik is door ons hoofd spoken of denken we dat een gebruiksvriendelijk systeem niet geschikt is voor een groter salesteam.

Gelukkig is er een tussenweg en wordt gebruiksvriendelijkheid steeds belangrijker. Ga bijvoorbeeld voor een CRM met een verkoop-draaiboek functie. Zo geef je je verkopers een strijdplan, scripts en richtlijnen voor een zo optimaal mogelijke lead kwalificatie.

Tip 2 – Kies een CRM-systeem waarin je zelf objecten kunt definiëren

In elk CRM-systeem heb je objecten zoals bedrijven, contacten, verkoopkansen en servicetickets. Hieraan kun je notities, e-mails en taken aan koppelen. Je kan deze objecten ook inzetten in workflows, rapportages of personalisatietokens in marketingcampagnes.

Hoe handig is het als je zelf kan bepalen welke objecten je nog meer in je CRM kan zetten? Voeg bestellingen, lidmaatschappen, abonnementen of afgenomen producten toe aan je CRM, zodat je een totaalbeeld hebt van alle beschikbare informatie.

Zogenaamde Custom Objects is dan ook een belangrijke functie voor een CRM-systeem voor grote verkoopteams. In de bovenstaande video laat Martijn zien hoe je Custom Objects inzet binnen HubSpot.

Tip 3 – Ga voor een CRM waar je snel winnende offertes mee maakt

Winnende offertes, daar ga je natuurlijk voor als sales team. 🏆

Wist je dat een offerte ook gezien kan worden als een visitekaartje van jezelf en jouw onderneming? Het is veel meer dan een prijsopgave.

Onze tip: zorg dat je onderscheidend bent in deze fase van het verkooptraject. Verras je potentiële klanten, maar niet met een schokkende prijs. 😉

Laten we dan kijken hoe je je wél positief onderscheidt. Dat kan namelijk óók met een CRM-systeem. Er zijn namelijk systemen die je voorzien van herbruikbare tekstblokken, templates en product tabellen waarmee je altijd een uitgebreide en winnende offerte mee uitstuurt.

Het beste CRM-systeem voor grote sales teams

Nu het antwoord op de vraag: wat is het beste CRM-systeem voor grote salesteams?

Hiervoor kijken we naar een CRM dat al bovengenoemde functies in huis heeft én kracht en gebruiksgemak samenkomen. En dat is de HubSpot Sales Hub Enterprise.

Deze uitbreiding van het gratis HubSpot CRM is in onze ogen de nieuwe norm voor zakelijke software.

De HubSpot Sales Hub laten we in bovenstaande video kort even zien. Een volledige demo van deze tool vind je op deze pagina.

Kosten HubSpot Sales Hub

Verborgen kosten kunnen een probleem zijn bij sommige softwaresystemen. HubSpot doet hier niet aan.

De Sales Hub Enterprise biedt transparante prijzen die je meteen inzicht geven in de totale kostprijs.

Verkoopmanagers kunnen een onbeperkt aantal teamleden gratis toegang geven tot het CRM. Extra verkopers kosten een vaste maandelijkse prijs als zij gebruik willen maken van de functies van de Sales Hub Enterprise.

Alle functies en mogelijkheden van HubSpot op een rij

Ik kan me voorstellen dat je enthousiast bent over de innovatieve software van HubSpot! Wil je nog even rustig nalezen wat de software precies biedt en welke functies er allemaal beschikbaar zijn?

Download ons HubSpot Productoverzicht en leer het systeem écht kennen.

New call-to-action

👉🏼Meer informatie over HubSpot? Daar hebben wij bij Systony een hoop van. Misschien is dit ook interessant voor jou:

Wat kost HubSpot?
Snel live zonder gedoe met HubSpot CRM
Moet je kiezen voor een betaald of gratis CRM?
Ontdek de HubSpot Marketing Hub

 

Maarten de Wit
Geschreven door Maarten de Wit
Maarten is CRM-adviseur bij Systony. Hij staat altijd klaar om organisaties te helpen bij het vinden van een passende CRM-oplossing en ervoor te zorgen dat ieder CRM-project een succes wordt.

Gerelateerde artikelen

Zo zet je je CRM-systeem in voor marketing

Maak je al gebruik van een CRM-systeem? Een goed CRM-systeem is onmisbaar voor elke organisatie.Je werkt namelijk veel...

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 6 januari, 2021
Factureren in Excel Spreadsheets of niet?

Hoe houd jij je facturen bij? Het maakt niet uit welk systeem je gebruikt, bij factureren blijft het belangrijk om dit...

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 24 december, 2020