Ontvang maandelijks onze nieuwe blogartikelen in je mailbox

10 vragen om te bepalen of je een CRM nodig hebt

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders op 3-5-21 12:04

Violet Creatieve Baan Post  Vacature  Aankondiging Twitter Bericht

Stel, je bent een ondernemer met maar worstelt al een tijdje met het managen van je contactpersonen. Je hebt gedacht aan een CRM-oplossing, maar dat is toch voor de grote jongens?

Het antwoord is nee! CRM is er voor ieder bedrijf, hoe groot of klein je ook bent. In 2021 is het misschien wel één van de belangrijkste tools die je moet hebben als ondernemer.

Met een CRM speciaal gericht op mkb-ondernemingen groei je verder en maak je je dagelijkse taken een stuk makkelijker. Zo zorgt een CRM-systeem ervoor dat je je leads en klanten kan opvolgen en bijhouden binnen één centraal punt, met als doel het bouwen van een waardevolle klantrelatie.

Hoe weet je dat je een CRM-systeem nodig hebt?

Ben je een mkb-ondernemer met een klein bedrijf en weet je niet zeker of een CRM-systeem de oplossing biedt voor jouw pijnpunten?

Er kunnen talloze redenen zijn om een CRM-systeem te overwegen. Om je een idee te geven kun je onderstaande vragen voor jezelf doornemen. Antwoord je meestal nee, dan is CRM een mooie oplossing om je processen te verbeteren en je bedrijf te optimaliseren.

10 vragen om te bepalen of je CRM-software nodig hebt:

  1. Zijn al je klantinteracties en bijhorende informatie, zoals e-mails, formulieren, documenten, etc., opgeslagen binnen één locatie en toegankelijk voor iedereen in jouw organisatie?

  2. Kan je op dit moment nauwkeurige informatie opvragen over prognoses en pijplijnen die van belang zijn voor jouw organisatie?

  3. Worden al je leads in de verkooppijplijn opgevolgd?

  4. Heb je op dit moment inzicht in al je verkoopactiviteiten- en resultaten binnen één klik?

  5. Kunnen jouw accountsmanagers of verkopers belangrijke klantinformatie inzien als zij op locatie zijn?

  6. Weet je van laatste periode hoeveel deals je hebt verloren en waarom?

  7. Weet je ook in welk gedeelte van het verkoopproces je deals verloren gaan?

  8. Ben je tevreden met de hoeveelheid tijd je verkopers kwijt zijn aan administratie?

  9. Ben je in staat om samen met je verkoopteam specifieke marketingcampagnes te coördineren en resultaten op te volgen?

  10. Ben je op de hoogte van het aantal servicevragen per klant en waarom deze vragen er waren?

Op zoek naar het juiste CRM-systeem voor mkb-ondernemingen

Als je bovenstaande vragen voornamelijk met nee hebt beantwoord kunnen we wel zeggen dat je een CRM-systeem nodig hebt.

Dit is natuurlijk een grote uitdaging waar je aan gaat beginnen. Om je te helpen hebben wij veel verschillende content beschikbaar.

  • Vul bijvoorbeeld onze matchmaker in, en ontdek het beste CRM-systeem dat bij jouw organisatie past.

Ontdek hier jouw CRM-match

  • Bekijk onze video’s! We hebben ook een speciale video voor CRM voor kleine bedrijven:

  • Je kan natuurlijk ook een kijkje nemen in ons ultieme CRM handboek. Hier vind je een compleet stappenplan die je helpen tijdens het gehele keuzetraject.

Handboek CRM selectie

 

Martijn Rijnders
Geschreven door Martijn Rijnders
Martijn heeft als missie om organisaties te laten zien hoe zij hun bedrijfsresultaat aanzienlijk kunnen verbeteren aan de hand van slimmere marketing en effectief ingericht relatiebeheer. Als oprichter van Systony heeft hij brede kennis van zowel CRM- als marketingautomatisering-software en adviseert hij organisaties hoe deze software het beste geïmplementeerd kan worden.
Wanneer Martijn niet aan het werk is springt hij graag op zijn racefiets of zit hij ergens culinair te genieten.

Gerelateerde artikelen

Overstappen van Salesforce naar HubSpot CRM: Hoe gaat dat?

Je bent nu niet tevreden over Salesforce als CRM-systeem en wilt graag overstappen naar HubSpot CRM. Maar hoe gaat dit in zijn...

Maarten de Wit
Door Maarten de Wit - 17 juni, 2021
Wat kost HubSpot? - 2021

De kosten van HubSpot kunnen sterk uiteenlopen en zijn afhankelijk van de verschillende opties en uitbreidingsmogelijkheden...

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 28 april, 2021