HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Gebruikersvelden of User Defined Fields (UDF) in het adressenboek

Dit artikel legt uit hoe je gebruikersvelden toevoegt in MaximizerMet dit blog-artikel wil ik bereiken dat u als gebruiker van Maximizer CRM de mogelijkheden inziet van gebruikersvelden. Door goed te bedenken wat voor informatie u nodig hebt en deze te vertalen naar gebruikersvelden, kunt u het maximale uit uw Maximizer CRM software halen.

Wat kunt u met gebruikersvelden doen? U kunt zoeken, sorteren, filteren, aansturen, opschonen en de gebruikersvelden samenvoegen in e-mailcampagnes. Dit zijn nog maar een paar mogelijkheden binnen Maximizer CRM. Er is nog veel meer mogelijk!

blog_3_plaatje_1

In het adressenboek staan over het algemeen de meeste velden die handig en nuttig zijn voor het opslaan van informatie bij relaties in Maximizer. In het adressenboek kunt u de velden splitsen in Algemeen, Marketing, Verkoop, Financieel. Andere splitsingen zijn natuurlijk ook mogelijk. Dit is afhankelijk van uw bedrijfs- of organisatietype. Deze splitsingen kunnen in mapjes worden gezet.
In het mapje Algemeen kunt u van alles kwijt wat u maar nodig acht om bij te houden. Het aantal werknemers, voorkeurstaal, regio, branche, datum van eerste contact of omzetgegevens zijn een aantal voorbeelden hiervan. Een ander voorbeeld is de soort klant of contact type. Hierin kunt u aangeven om wat voor relatie het gaat. Een Prospect, Partner, Klant is hierin een veelvoorkomende verdeling.
Voor elk soort relatie kunt u verschillende velden bijhouden.
Voorbeelden van velden voor het contact type prospect:

  • Productinteresse;
  • Bron van de prospect;
  • Social media link (hierin kunt u een link naar welke social media dan ook opslaan);
  • Branche;
  • Voorkeur in contact opnemen (indien bekend kunt u registreren hoe een prospect het liefst benaderd wordt. Of wat een prospect juist niet gewenst vindt.

Voorbeelden van velden voor het contact type partner:

  • Partner niveau;
  • Aantal werknemers;
  • Partner kenmerk;
  • Algemeen contact persoon;
  • Omzet per jaar.

Voorbeelden van velden voor het contact type klant:

  • Aantal afgenomen licenties;
  • Verloopdatum contract;
  • Gekocht product;
  • Aantal producten.

Voor de afdeling verkoop kunnen ook verschillende velden worden ingesteld:

  • Bron van de lead;
  • Status van de lead;
  • Product interesse;
  • Eerste contactdatum;
  • Laatste bezoek;
  • Laatste contact;
  • Totale omzet.

Voor de afdeling Marketing:

  • Promoties;
  • Nieuwsbrief verstuurd;
  • Interesse in nieuwsbrief;
  • Gemaakte kosten.

En als laatste voor de financiële afdeling:

  • Binnenlandse omzet;
  • Buitenlandse omzet;
  • Totale omzet dit jaar;
  • Totale omzet vorig jaar;
  • Debiteurennummer;
  • Achterstand in betalingen;
  • Gemiddelde betaaltermijn.

Het creëren van gebruikersvelden is natuurlijk niet gelimiteerd aan de bovenstaande voorbeelden. Maximizer CRM maakt het juist mogelijk om voor bijna elke wens binnen uw relatiebeheer een passende registratie te maken van belangrijke informatie. Wat kunt u met deze informatie doen? Blijf onze blogs volgen voor meer tips en trucs!

Mijn volgende blog gaat over het maken van de gebruikersvelden en de verschillende opties die u daarvoor kunt gebruiken. 

 

Ontvang updates per email