Drie tips in het gebruik van Microsoft Dynamics 365

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders op 17-08-18

microsoft dynamics 365 logo
Een goed CRM-systeem helpt je met het verminderen van de bedrijfskosten, het verhogen van winstgevendheid en het leveren van een snelle ROI door het structureren en automatiseren van bedrijfsprocessen die uiteindelijk leiden naar hogere klanttevredenheid en -loyaliteit. Het gebruik van CRM hoeft geen complex proces te zijn, zolang de implementatie en gebruikerstrainingen goed uitgevoerd worden.

Microsoft Dynamics 365 biedt een tal van mogelijkheden aan functies die het gebruik vergemakkelijken en optimaliseren. Lees hieronder een aantal tips.

Tip 1. Marketing uitbreiding met ClickDimensions

Naast een uitstekend CRM-systeem, is het ook nodig om een goede en uitgebreide marketingtool te hebben. Deze twee versterken elkaar. Marketing zorgt voor leadgeneratie, terwijl verkoop zorgt voor sterke klantenbinding en het sluiten van deals. Door de marketingtool ClickDimensions te integreren met Microsoft Dynamics 365 vergroot je de kracht van je bedrijfsprofilering en zorg je dat (potentiële) klanten effectiever aangetrokken en opgevolgd worden.

Vraag een Maximzer CRM trial aan

Tip 2. CRM en Microsoft Outlook integratie voor een alles-in-één-oplossing

Microsoft Dynamics 365 is naadloos te integreren met Microsoft Outlook. Zo kun je eenvoudig je contacten en activiteiten synchroniseren waardoor je een duidelijk overzicht creëert van al je CRM- en e-mailactiviteiten. De gegevens en statistieken van je CRM kun je verbinden met je Outlook zodat je altijd de nodige informatie bij de hand hebt in de vorm van een dashboard binnen je Outlook omgeving en vice versa.

Tip 3. Updates en trainingen voor een hoog gebruiksgemak

Microsoft komt regelmatig met updates en nieuwe ontwikkelingen die het gebruiksgemak verbeteren. Het is daarom belangrijk om dit goed bij te houden, zodat je het optimale uit je CRM-systeem kunt halen. Met trainingen kun je jouw team up-to-date houden met de laatste kennis, tips en tricks.

Microsoft Dynamics 365 is flexibel en kan aangepast worden naar specifieke wensen en eisen. Alle verwachtingen die jouw bedrijf heeft, kunnen worden waargemaakt door integraties, add-ons en maatwerk.

Handboek CRM selectie

Martijn Rijnders
Geschreven door Martijn Rijnders
Martijn heeft als missie om organisaties te laten zien hoe zij hun bedrijfsresultaat aanzienlijk kunnen verbeteren aan de hand van slimmere marketing en effectief ingericht relatiebeheer. Als oprichter van Systony heeft hij brede kennis van zowel CRM- als marketingautomatisering-software en adviseert hij organisaties hoe deze software het beste geïmplementeerd kan worden.
Wanneer Martijn niet aan het werk is springt hij graag op zijn racefiets of zit hij ergens culinair te genieten.

Gerelateerde artikelen

Laat je bedrijf groeien met de HubSpot Growth Suite

Ieder bedrijf groeit pas écht verder met het gebruik van de juiste tools. Dit klinkt logisch, maar in de praktijk gaat het...

Stefan Nijmeijer
Door Stefan Nijmeijer - 11 december, 2019
Wat is het verschil tussen Microsoft Dynamics CRM en Microsoft Dynamics 365

Ben jij benieuwd naar het verschil tussen Microsoft Dynamics CRM en Microsoft Dynamics 365? In dit blogartikel praat ik je bij...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 9 september, 2019
De 8 geheimen voor een succesvolle CRM-acceptatie

Als je CRM succesvol wilt implementeren, dan moet er niet puur naar budget worden gekeken. Er moet gefocust worden op wat jouw...

Maarten de Wit
Door Maarten de Wit - 19 maart, 2019