De voordelen van mobiel CRM

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders op 19-01-17

De voordelen van mobiel CRM

Mobiele technologie heeft veel veranderd en vooral de smartphone is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Ook tijdens ons werk maken we steeds vaker gebruik van mobiele apparaten omdat het vele voordelen biedt tijdens het verkoopproces. Het is daarom niet verwonderlijk dat ook CRM-software zijn weg naar mobiele apparaten heeft gevonden. 

In dit artikel bespreek ik een aantal voordelen van mobiel CRM.

Altijd en overal de benodigde informatie beschikbaar

Met mobiel CRM ben je niet meer afhankelijk van een computer op kantoor, maar kun je waar dan ook de benodigde informatie opvragen. De CRM-software benader je via de browser van je telefoon of tablet en het enige wat je nodig hebt is een draadloze of mobiele netwerkverbinding.

Verkopers halen hier veel voordeel uit, omdat zij de meest up-to-date informatie vlak voor een afspraak kunnen raadplegen. Hierdoor zijn zij veel beter voorbereid, wat de kans op succes aanzienlijk vergroot. Ook kunnen verkopers eenvoudig gegevens invoeren na een afspraak wanneer de informatie nog vers is.

Mobiel CRM leidt tot meer productiviteit en efficiëntie

Het invoeren van nieuwe gegevens en het updaten van bestaande contactpersonen gaat eenvoudig door het gebruik van een mobiel CRM. Omdat gegevens terplekke ingevoerd en geüpdatet kunnen worden, wordt er tijd en dubbel werk bespaard. Verslagen van verkoopgesprekken kunnen direct ingevoerd worden en niet pas terug op kantoor. Zo gaan er geen belangrijke gegevens verloren en kan de medewerker meer afspraken op een dag inplannen..

Niet afhankelijk van één apparaat

Mobiel CRM zorgt ervoor dat je niet meer afhankelijk bent van je pc op kantoor. Doordat de CRM-software wordt benaderd via de browser, heb je vrijwel onbeperkte vrijheid in welk apparaat je gebruikt. Of dit nu een computer, laptop, tablet of smartphone is.

Door deze vrijheid ben je in staat om medewerkers het apparaat van hun keuze te laten gebruiken. Dit vergroot de gebruikersacceptatie wat weer bijdraagt aan het succes van een CRM-systeem.

Meer waarde van je CRM investering

De implementatie van een CRM-systeem is geen kleine investering. De keuze voor CRM-software zonder mobiele toegang zal het succes van het CRM-systeem in de weg staan. Met medewerkers die vaak buiten de deur zijn, is het gebruik van mobiel CRM noodzakelijk. Alleen dan zijn zij in staat om altijd over de meest up-to-date gegevens te beschikken en waar nodig aan te vullen. Een mobiel CRM zal zeker bijdragen aan het succes van jouw organisatie.

Waar moet jouw ideale CRM-systeem nog meer aan voldoen? Breng je eisen, wensen en behoeften in kaart met de CRM Checklist.

Meer informatie over CRM

Download de CRM checklist

Download de CRM checklist

Martijn Rijnders
Geschreven door Martijn Rijnders
Martijn heeft als missie om organisaties te laten zien hoe zij hun bedrijfsresultaat aanzienlijk kunnen verbeteren aan de hand van slimmere marketing en effectief ingericht relatiebeheer. Als oprichter van Systony heeft hij brede kennis van zowel CRM- als marketingautomatisering-software en adviseert hij organisaties hoe deze software het beste geïmplementeerd kan worden.
Wanneer Martijn niet aan het werk is springt hij graag op zijn racefiets of zit hij ergens culinair te genieten.

Gerelateerde artikelen

Je CRM-systeem opruimen als Marie Kondo

Marie Kondo is dé opruimgoeroe van dit moment. Wereldwijd heeft zij miljoenen boeken verkocht en haar serie op Netflix is een...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 17 april, 2019
De gratis functies en beperkingen van HubSpot CRM

HubSpot CRM is een gratis CRM-oplossing, ideaal voor start-ups, kleine -en middelgrote bedrijven. Grotere bedrijven lopen...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 28 maart, 2019
De 8 geheimen voor een succesvolle CRM-acceptatie

Als je CRM succesvol wilt implementeren, dan moet er niet puur naar budget worden gekeken. Er moet gefocust worden op wat jouw...

Maarten de Wit
Door Maarten de Wit - 19 maart, 2019