Ontvang maandelijks onze nieuwe blogartikelen in je mailbox

De relatieassistent in Microsoft Dynamics 365

Stefan Nijmeijer
Door Stefan Nijmeijer op 4-9-18 10:26

relatieassistent microsoft dynamics 365
In Microsoft Dynamics 365 zit de functie ‘relatieassistent’. Deze mobielvriendelijke functie is bedoelt om met behulp van kunstmatige intelligentie aanbevelingen te doen van acties die verkopers moeten ondernemen.

Lees hieronder wat deze functie precies inhoudt.

Kunstmatige intelligentie in CRM

Kunstmatige intelligentie is het vermogen van apparaten om te reageren op impulsen uit hun omgeving en op basis daarvan zelfstandig beslissingen te nemen. Door middel van deze intelligentie kan de ‘relatieassistent’ aanbevelingen doen op het gebied van bijvoorbeeld klantopvolging, klantbehoud en klantenservice.

De Microsoft Dynamics 365 relatieassistent

Een belangrijk deel van de verkoopactiviteiten vindt plaatst buiten het CRM-systeem. Het doel van het toevoegen van kunstmatige intelligentie is om aanbevelingen te doen over de activiteiten binnen en buiten het CRM-systeem. Hierdoor heb je een geïntegreerd systeem dat alle activiteiten samenbrengt.

Hoe werkt de relatieassistent?

De gegevens die zich normaliter niet binnen het CRM-systeem bevinden kunnen afkomstig zijn uit een verscheidenheid van plaatsen zoals LinkedIn, het web in het algemeen, of uit zakelijke e-mails. Deze nieuwe functie vermindert de noodzaak voor het kopiëren en plakken van zulke gegevens en verzamelt deze allemaal automatisch in je CRM. De relatieassistent kan ook notificaties sturen naar het salesteam met daarin informatie over data binnen Dynamics 365 en, gebaseerd daarop, de acties die ze kunnen ondernemen.

Meer weten?

Microsoft Dynamics 365 heeft een verscheidenheid aan functies waaronder de relatieassistent. De CRM-module is ontwikkeld om het salesteam veel efficiënter en effectiever te laten werken zonder enig tijdsverlies. Wil je ontdekken wat de fucnties van Microsoft Dynamics 365 voor jou kunnen betekenen? Vraag dan nu een trial aan.

Vraag een Maximzer CRM trial aan

Stefan Nijmeijer
Geschreven door Stefan Nijmeijer
Stefan is marketing consultant bij Systony en (mede)verantwoordelijk voor de uitrol van de inbound marketingstrategie van diverse organisaties. Stefan is een echte content specialist en beschikt over een vlotte pen. Daarnaast heeft hij veel affiniteit met nieuwe media, waardoor hij de gemaakte content bij de juiste doelgroep krijgt.

Gerelateerde artikelen

[VIDEO] Het beste CRM-systeem voor MKB-bedrijven

Ondernemers kunnen met één tool teams productiever laten werken en tegelijkertijd goed overzicht houden op welke...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 16 juni, 2020
Microsoft Dynamics 365 licenties

Microsoft Dynamics 365 biedt met krachtige ERP- en CRM-mogelijkheden zakelijke applicaties die voldoen aan de eisen van de...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 10 april, 2020
Haal meer uit Microsoft Dynamics 365 met koppelingen en maatwerk

Microsoft Dynamics 365 kan omschreven worden als een echte alleskunner, het is een CRM-systeem met verschillende modules die...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 23 oktober, 2019