De relatieassistent in Microsoft Dynamics 365

Stefan Nijmeijer
Door Stefan Nijmeijer op 04-09-18

relatieassistent microsoft dynamics 365
In Microsoft Dynamics 365 zit de functie ‘relatieassistent’. Deze mobielvriendelijke functie is bedoelt om met behulp van kunstmatige intelligentie aanbevelingen te doen van acties die verkopers moeten ondernemen.

Lees hieronder wat deze functie precies inhoudt.

Kunstmatige intelligentie in CRM

Kunstmatige intelligentie is het vermogen van apparaten om te reageren op impulsen uit hun omgeving en op basis daarvan zelfstandig beslissingen te nemen. Door middel van deze intelligentie kan de ‘relatieassistent’ aanbevelingen doen op het gebied van bijvoorbeeld klantopvolging, klantbehoud en klantenservice.

De Microsoft Dynamics 365 relatieassistent

Een belangrijk deel van de verkoopactiviteiten vindt plaatst buiten het CRM-systeem. Het doel van het toevoegen van kunstmatige intelligentie is om aanbevelingen te doen over de activiteiten binnen en buiten het CRM-systeem. Hierdoor heb je een geïntegreerd systeem dat alle activiteiten samenbrengt.

Hoe werkt de relatieassistent?

De gegevens die zich normaliter niet binnen het CRM-systeem bevinden kunnen afkomstig zijn uit een verscheidenheid van plaatsen zoals LinkedIn, het web in het algemeen, of uit zakelijke e-mails. Deze nieuwe functie vermindert de noodzaak voor het kopiëren en plakken van zulke gegevens en verzamelt deze allemaal automatisch in je CRM. De relatieassistent kan ook notificaties sturen naar het salesteam met daarin informatie over data binnen Dynamics 365 en, gebaseerd daarop, de acties die ze kunnen ondernemen.

Meer weten?

Microsoft Dynamics 365 heeft een verscheidenheid aan functies waaronder de relatieassistent. De CRM-module is ontwikkeld om het salesteam veel efficiënter en effectiever te laten werken zonder enig tijdsverlies. Wil je ontdekken wat de fucnties van Microsoft Dynamics 365 voor jou kunnen betekenen? Vraag dan nu een trial aan.

Vraag een Maximzer CRM trial aan

Stefan Nijmeijer
Geschreven door Stefan Nijmeijer
Stefan is marketing consultant bij Systony en (mede)verantwoordelijk voor de uitrol van de inbound marketingstrategie van diverse organisaties. Stefan is een echte content specialist en beschikt over een vlotte pen. Daarnaast heeft hij veel affiniteit met nieuwe media, waardoor hij de gemaakte content bij de juiste doelgroep krijgt.

Gerelateerde artikelen

Het verschil tussen Microsoft Dynamics 365/CRM in eigen beheer en de cloud

Net als Maximizer CRM biedt Microsoft Dynamics 365 de keuze om het CRM in eigen beheer of in de cloud te draaien. In dit blog...

Maarten de Wit
Door Maarten de Wit - 11 september, 2019
Succesvol CRM-software implementeren

Wil je gebruik maken van CRM-software die bij jouw organisatie past om de relatie met jouw prospects en klanten te verbeteren?...

Gertjan van Vugt
Door Gertjan van Vugt - 9 september, 2019
Wat is het verschil tussen Microsoft Dynamics CRM en Microsoft Dynamics 365

Ben jij benieuwd naar het verschil tussen Microsoft Dynamics CRM en Microsoft Dynamics 365? In dit blogartikel praat ik je bij...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 9 september, 2019