Ontvang maandelijks onze nieuwe blogartikelen in je mailbox

De nieuwe updates van HubSpot op een rij | mei 2020

Ellen Prins
Door Ellen Prins op 22-5-20 15:59

hubspot product update

HubSpot heeft innovatie en ontwikkeling hoog op de agenda staan en is continu bezig met het verbeteren van het platform. Ook de afgelopen maand zijn er een groot aantal updates doorgevoerd. In dit blog zetten we de updates op een rij.

Voor de updates van de maand april verwijzen we je graag naar dit artikel.

Wat is er nieuw in de HubSpot Sales Hub?

Nieuwe 'SKU'-eigenschap voor producten

Met Sales Hub Professional en Sales Hub Enterprise kan je producten in HubSpot toevoegen. Deze functie maakt het mogelijk om een productbibliotheek te bouwen binnen het platform, om vervolgens deze producten aan deals koppelen. Uiteindelijk is het ook mogelijk om rapporten op te stellen over de verkoopprestaties van verschillende producten.

HubSpot heeft deze maand een nieuwe, standaard “SKU”-eigenschap voor producten geïntroduceerd. SKU staat in dit geval voor Stock Keeping Unit, een code om een product te identificeren. Deze nieuwe eigenschap is ideaal om te gebruiken voor bedrijven met een groot of complex productportfolio.

De SKU-eigenschap kun je aan elk product toevoegen en zijn doorzoekbaar en zichtbaar in de productbibliotheek, deal- en quote-weergaven.

Aangepaste producteigenschappen

Daarnaast is het vanaf heden mogelijk om specifieke eigenschappen aan producten toe te voegen, zoals producttype, kleur of een andere eigenschap passend bij jouw productportfolio.

Om deze producteigenschappen toe te voegen, ga je naar eigenschapsinstellingen (property settings) en kies je vervolgens producteigenschappen (product properties) in het eerste menu.

Na het aanmaken van de producteigenschappen worden deze weergegeven in de productbibliotheek.

Verbeterde taakbeheer voor HubSpot mobile

Deze maand heeft HubSpot verbeteringen doorgevoerd in de mobiele applicatie van HubSpot. Het is onder andere gemakkelijker om belangrijke taken en activiteiten uit te voeren, rechtstreeks vanaf de mobiele telefoon. Belangrijke informatie over taken, zoals type, vervaldatum, koppelingen en wachtrijen zijn rechtstreeks in te zien. De applicatie met de nieuwe updates is nu beschikbaar op iOS en Android.

Wat is er nieuw in de HubSpot Service Hub?

Verbeterde weergave van verzonden berichten in de inbox

Voorheen werden e-mails onoverzichtelijk weergegeven in de inbox, waardoor kostbare tijd verloren ging aan het opschonen en organiseren van de conversaties.

Met de nieuwe update zie je een “Verzonden”-weergave aan de linkerkant van de inbox. Hier kun je alle e-mails bekijken die je hebt verzonden vanuit HubSpot.

Ticketautomatisering voor HubSpot Service Hub Starter

Service Hub Starter-portals kunnen nu automatisch een ticketstatus wijzigen wanneer een e-mail wordt verzonden of ontvangen. Dit helpt gebruikers die werken met HubSpot Service Hub georganiseerd te blijven.

Daarnaast hebben gebruikers van de Service Hub Starter nu ook toegang tot het maken van ticket workflows. Met deze functie kun je als gebruiker een workflow bouwen om interne notificatie e-mails te verzenden. Hiermee houd je je team op de hoogte van een nieuw binnengekomen ticket. Verder kun je geautomatiseerd sms-berichten of e-mails verzenden om klanten te laten weten dat hun ticket is ontvangen en wordt afgehandeld.

Verbeterde belervaring

Het is belangrijker dan ooit om ervoor te zorgen dat bellen een flexibele, probleemloze ervaring is. HubSpot ziet dat ook in, en heeft de volgende mogelijkheden uitgerold.

Elke organisatie heeft unieke belbehoeften waar HubSpot bedrijven zo veel mogelijk in wilt steunen. Het is daarom nu mogelijk om te schakelen tussen HubSpot-oproepen en alle oproepintegraties van derden in de App Marketplace.

Daarnaast bevat HubSpot een nieuwe gesprekskwaliteitsindicator, evenals de mogelijkheid om te selecteren welk audiosysteem je wilt gebruiken tijdens gesprekken. Door te kiezen welke audio-instelling het beste werkt, kun je probleemloos met klanten en potentiële klanten bellen.

Aangepaste oproepresultaten

Het volgen van oproepresultaten is een belangrijke indicator die verkopers gebruiken om hun prestaties te meten. Tot de nieuwe update hadden verkopers slechts een beperkte keuze uit oproepresultaten. Vanaf nu is het mogelijk om aangepaste oproepresultaten te maken die specifiek zijn voor een organisatie, waardoor de meetresultaten voor gesprekken veel nuttiger zijn voor het meten van de productiviteit.

Lancering HubSpot CMS Hub

HubSpot heeft naast de bestaande tools een nieuwe Hub ontwikkeld voor het bouwen en beheren van websites: de HubSpot CMS Hub.

HubSpot CMS is een platform waar het mogelijk is om persoonlijke ontwerpen door te voeren op je website. Het is een gebruiksvriendelijke tool die voor marketeers eenvoudig hanteerbaar zijn.

Wat kun je precies doen met de HubSpot CMS Hub?

Thema’s en een vernieuwde website voor CMS-ontwikkelaars

Met de lancering van de HubSpot CMS Hub komt HubSpot met een aantal updates voor ontwikkelaars.

De thema’s bestaan uit een verzameling items die ontwikkelaars hebben gebouwd en kunnen gebruikt worden om websites mee op te bouwen.

Daarnaast heeft HubSpot de website voor CMS-ontwikkelaars opnieuw gelanceerd. Naast een nieuwe look en feel zijn er nieuwe documentatie en tutorials toevoegd over nieuw gelanceerde functies.

Standaard designs

Als marketeer kun je nu gebruikmaken van het CMS-standaardontwerp om een voorsprong te creëren bij het bouwen van een goede functionele website die naadloos integreert met de rest van de HubSpot-tools. De thema’s bevatten alles wat je nodig hebt om te beginnen met het maken van een website met de HubSpot CMS Hub. Op dit moment zijn er 7 standaardontwerpen beschikbaar. Met een verscheidenheid aan ontwerpen, maken deze standaardthema’s het mogelijk om snel een mooie en krachtige website neer te zetten.

Drag & drop pagina-editor

Met het invoeren van de drag & drop pagina-editor hebben marketeers de mogelijkheid om de lay-out van pagina’s volledig te wijzigen zonder vergaande kennis over websitecodes. Zoals de naam al aangeeft, kun je eenvoudig modules, kolommen en rijen slepen en neerzetten. Daarnaast zijn er een paar nieuwe stylingopties beschikbaar. Hiermee kun je gemakkelijk achtergrondkleuren, afbeeldingen, verlopen en uitlijning toevoegen, klonen en bewerken.

Overige updates binnen HubSpot

Een vernieuwde API-documentatie website

Documentatie is een van de belangrijkste tools die ontwikkelaars gebruiken om op HubSpot te bouwen. Het helpt hen te begrijpen hoe onze API's werken, hoe ze te gebruiken, en het helpt vooral ontwikkelaars te inspireren om te zien wat er mogelijk is op het HubSpot-platform.

Daarnaast heeft HubSpot een volledige nieuwe versie van de API-documentatiesite gelanceerd. Hier vind je onder andere:

  • Bijgewerkte IA en ontwerp om het gemakkelijker te maken om snel de juiste informatie te vinden;
  • Interactieve functies die je kan gebruiken om rechtstreeks vanuit de documentatie testgesprekken te voeren;
  • Tutorials en software development kits;
  • En nog veel meer!

Verwijderen van properties (eigenschappen)                          

Met de nieuwe HubSpot-update is het mogelijk om eigenschappen/properties die je (per ongelijk) verwijderd heb terug te halen.

Om een eigenschap te herstellen, navigeer naar Instellingen> Eigenschappen en zoek het tabblad "Verwijderde eigenschappen". Kies een eigenschap om te herstellen. En je bent klaar.

Een nieuw dashboardbibliotheek met voorgebouwde dashboardtemplates

Dashboards zorgen ervoor dat je teams op schema liggen. Het juiste dashboard kan je team op één lijn brengen en jouw leiderschap verbeteren.

Met de nieuwe update is het perfecte dashboard dichterbij dan je denkt. HubSpot heeft een samengestelde verzameling van vooraf gebouwde dashboards gemaakt op basis van veelvoorkomende gebruiksscenario’s en best practices. Je kunt gelijk dit dashboard toepassen in je eigen HubSpot-account, of gebruik het als inspiratie voor wanneer je zelf een dashboard gaat bouwen.

Wat kan HubSpot voor jouw organisatie betekenen?

HubSpot biedt veel voordelen voor organisaties op gebied van CRM, sales, marketing en klantenservice. Wil je weten wat HubSpot voor jouw organisatie kan betekenen? Neem direct en vrijblijvend contact met ons op!

Meer informatie over HubSpot en de bijhorende functies lees je in ons HubSpot productoverzicht:

Download het productoverzicht

 

Ellen Prins
Geschreven door Ellen Prins
Ellen is marketing consultant bij Systony. Zij zet zich zowel in voor Systony's eigen marketing als voor het realiseren van online content voor een aantal van onze klanten. Ze is behoorlijk vlot in de pen en met een afgeronde studie International Business & Languages schrijft Ellen een behoorlijk woordje buiten de deur.

Gerelateerde artikelen

Alles wat je moet weten over de nieuwe Custom Objects in HubSpot

Zoals je waarschijnlijk weet zijn er tijdens Inbound 2020 afgelopen september redelijk wat nieuwe features uitgerold voor...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 22 oktober, 2020
Account Based Marketing: zo meet je het succes

Het meten en verantwoorden van resultaten is voor ons als marketeers enorm belangrijk. Op deze manier bewijzen we het succes...

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 12 oktober, 2020
[VIDEO] Het beste CRM voor Business-to-Business (B2B)

Richt jij je voornamelijk op Business-to-Business? Maak je werkzaamheden een stuk makkelijker met het juiste CRM-systeem. Het...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 7 oktober, 2020