HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De evolutie van CRM

Maximizer voorop in CRM ontwikkelingDoor de jaren heen hebben CRM-systemen een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Maximizer CRM heeft qua ontwikkeling constant voorop gelopen. Daarmee is Maximizer een uitstekend voorbeeld van hoe technologie en daarbinnen CRM-software zich in de afgelopen 25 jaar razendsnel hebben ontwikkeld.

In dit artikel beschrijf ik die snelle ontwikkeling van CRM-systemen, leg ik kort uit welke bijzondere rol Maximizer CRM hierbinnen vervult en ga ik in op wat het onlangs gelanceerde Maximizer CRM 2015 onderscheidt van andere systemen.

De evolutie van Maximizer CRM loopt parallel aan de technologische evolutie van de afgelopen 25 jaar. In deze periode heeft Maximizer zich van een simpel ‘DOS contact management system’ ontwikkeld tot een één van de krachtigste en meest innovatieve CRM-oplossingen voor marketing, verkoop en ondersteuning en voorloper op gebied van Cloud computing.

De ontwikkeling van technologie en CRM

Het is interessant om te zien dat Maximizer met alle versies trouw is gebleven aan haar basisprincipes, te weten voorop lopen als het gaat om technologische vooruitgang, het leveren van waarde en uitzonderlijke klantervaring. Met Maximizer CRM 2015 is het hoogtepunt van twee decennia van continue evolutie bereikt, twee decennia waarbinnen 4 soorten technologie overbrugd moesten worden.

Qua mogelijkheden:
Contact management > Sales Force Automation > Customer Relation Management

Qua technologie:
DOS > Windows > Web > Cloud

Dos
De eerste voorlopers van CRM, de zogeheten contact management systemen, ontpopten zich in de jaren ’80. Dit was de tijd dat besturingssysteem DOS (Disk Operating System) de technologie domineerde. In deze periode werkten we met floppy disks en monochromatische beeldschermen.

Contact management systems maakten het mogelijk om waardevolle informatie centraal op te slaan, toentertijd een revolutionair concept. In deze periode lanceerde Maximizer haar eerste CMS

Windows
De komst van Windows OS bracht nieuwe mogelijkheden. Maximizer wilde meer waarde leveren en ontwikkelde het Contact Management System door tot een geavanceerder Sales Force Automation (SFA)-tool. Dit gaf het verkoopproces een boost omdat er beschikking kwam over verkoopkans-management en statistieken die de verkoop konden voorspellen en stroomlijnen.

Eind jaren 80 begonnen de Personal Digital Assistants (PDAs – ook wel palmtop, zakcomputer of handpalmcomputer) hun opmars en wonnen snel aan populariteit. Hier zag Maximizer de kans om haar inmiddels ontwikkelde CRM-oplossing uit te rollen in de mobiele markt. Al snel konden PDA-gebruikers altijd en overal van de voordelen van Maximizer genieten. Voor het eerst waren CRM-gebruikers niet gebonden aan een vaste locatie, dit vormde de basis voor de volgende technologische doorbraak.

Web
Als alles-in-één CRM-oplossing die rijk is aan functionaliteit om productiviteit, effectiviteit en efficiënter werken op gebied van marketing, verkoop en support was Maximizer meer dan klaar om de volgende stap te nemen. Deze stap was het aanbieden van Maximizer CRM als web applicatie.

Via web-access konden gebruikers nu toegang krijgen tot hun Maximizer databases vanuit hun webbrowser, zonder verdere software-installaties.

Cloud
Vanuit de grote toegevoegde waarde van web-access ontwikkelde Maximizer zich verder en bracht haar CRM-systeem in de Cloud. Hiermee werden gebruikers in staat gesteld om hun CRM-database elders te hosten, een oplossing die kostenbesparend werkt. Dataopslag in de Cloud gaf een nieuwe betekenis aan mobiele toegankelijkheid, omdat het volledige toegang biedt op iedere mobiele browser, altijd en overal.

Maximizer CRM 2015 – survival of the fittest

In de wereld van technologie wordt 25 jaar als een eeuwigheid gezien. Er zijn maar weinig softwareleveranciers uit de jaren ’80 die het langer dan een aantal jaar hebben volgehouden, laat staan meer dan een kwart eeuw. Maximizer CRM kan worden gezien als pionier en voorloper, mede hierdoor heeft de CRM-gigant onlangs Maximizer CRM 2015 gelanceerd. Lees hier alles over Maximizer CRM 2015!

Maximizer streeft ernaar om klanten te voorzien van flexibele oplossingen te maken die het beste aansluiten bij hun wensen en behoeften en maximale gebruikersacceptatie bewerkstelligen. Daarnaast kent Maximizer CRM vergeleken met ander CRM-leveranciers een lage Cost of Ownership. Dit alles maakt het mogelijk dat Maximizer nog altijd voorop kan lopen in de CRM-wereld.

Maximizer CRM 2015 is de verwezenlijking van CRM-evolutie door constante innovatie en laat zien hoe dit heeft geleid tot de totstandkoming van één van de meest slimme en flexibele CRM-systemen ooit gemaakt.

Benieuwe welke stappen je moet nemen om de juiste CRM-software te kiezen? Download dan ons handboek CRM kiezen.

New Call-to-action

 

Ontvang updates per email