De beste features van Hubspot Sales

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders op 08-11-18

HubSpot-Sales-Hub-1

De Hubspot Sales Hub is een “all-in-one” software ontwikkeld om verkoopprocessen binnen organisaties te optimaliseren. De geautomatiseerde functies binnen HubSpot Sales zorgen ervoor dat je minder tijd kwijt bent aan het verkoopproces en hier meer resultaat uit haalt.

In dit blogartikel leg ik uit welke tools de gratis versie van HubSpot Sales bevat. Ook beschrijf ik de toegevoegde waarde van de betaalde features van de Sales Hub.

Wat is HubSpot Sales Hub?

Met Hubspot Sales software bereik je prospects en leads optimaal door met door het systeem gegenereerde informatie in te spelen op de interesses van jouw bezoekers. Zo kun je leads geautomatiseerd bereiken met gepersonaliseerde e-mails en ze direct indelen in de voor hen passende nuturecampagne (hiermee krijgen zij automatisch een reeks met e-mails met voor hun relevante en nuttige content, volledig afgestemd op het koopproces van die lead).

De HubSpot Sales Hub integreert feilloos met HubSpot CRM, zodat de kracht van CRM en de Sales Hub worden gebundeld. Zo krijg je meer insights en mogelijkheden het verkooppproces persoonlijker, gerichter en efficiënter in te richten.

HubSpot CRM is een gratis CRM-oplossing die de meest essentiële taken van relatiebeheer binnen jouw organisatie uit handen neemt. Dit maakt werken efficiënter waardoor er meer tijd overblijft voor de core businesses van het bedrijf. 

Gratis HubSpot Sales Hub functies

Graag licht ik vijf krachtige functies uit van de gratis salessoftware van HubSpot:

  1. CRM-integratie
    De koppeling tussen de HubSpot Sales en de gratis CRM-Hub biedt veel voordelen. Je kunt onder andere gebruik maken van de volgende mogelijkheden:
  • Contactmanagement tot 1,000,000 contacten;
  • Eenvoudig bijhouden van verkoopactiviteiten;
  • Geïntegreerd leadmanagementsysteem;
  • Een onbeperkt aantal gebruikers tussen de twee systemen.
  1. API
    API staat voor ‘Application Programming Interface’ en maakt een snelle en gebruiksvriendelijke integratie mogelijk met andere technologische toepassingen binnen jouw bedrijf. HubSpot Sales communiceert feilloos met andere software en zorgt er voor dat alle benodigde data van andere applicaties beschikbaar zijn binnen Hubspot Sales.

 HubSpot’s API:

  • Werkt samen met een systeem dat is ontwikkeld op snelle prestaties, betrouwbaarheid en groei door componenten te hergebruiken. Daarnaast kunnen die worden beheerd en bijgewerkt zonder het systeem te beïnvloeden;
  • Biedt twee mogelijke authenticatiemiddelen: OAuth- en API-sleutels. Deze zijn optimaal voor veiligheid / commercieel gebruik en snelle prototyping;
  • Wordt onderhouden door een gediversifieerd team van ontwikkelaars dat integraties creëert bovenop de API's.
  1. Gmail, G Suite and Outlook integratie
    Volledige synchronisatie met e-mail, Google Suite en Microsoft Outlook. Met HubSpot beheer je al je data in één software-oplossing. Zo plan je gemakkelijk vergaderingen en houd je zicht op wat er gebeurt met de e-mails die je hebt verstuurd.
  1. Bellen
    Kom in contact met je contacten met HubSpot’s belfunctie. De volgende features zijn van toepassing voor de betreffende functie:
  • Een efficiënte dagelijkse wachtrij gemaakt met behulp van engagement- en contactgegevens van de HubSpot CRM (indien gekoppeld);
  • Het opnemen van gesprekken;
  • Een automatisch logboek van je gesprekken wordt verstuurd naar jouw CRM-systeem.
  1. Het inplannen en bijhouden van je e-mails;
    De tracking tool ingebouwd in je HubSpot Sales systeem verzendt notificaties wanneer een prospect de door jouw verzonden e-mails opent en ergens op klikt binnen deze e-mail. Daarnaast wordt automatisch elk verloop van leads bijgehouden met HubSpot Sales. Met deze informatie kun je leads persoonlijker opvolgen.

sales software

Ervaar nog meer functies met HubSpot Sales upgrade

De functies die ik zojuist besproken heb zijn beschikbaar met de gratis tool van HubSpot Sales. Door te upgraden naar de professionele versie van de verkoopsoftware komen er nog meer handige functies ter beschikking. Dit is vooral interessant voor bedrijven die met een groter verkoopteam werken.

Het is onder andere mogelijk om nog meer data van je prospects te achterhalen met de tracking tool van je e-mails. Krijg inzicht in hun locatie, IP-adressen en hun activiteiten op jouw website. Daarnaast heb je toegang tot meer templates, documenten, belfuncties en kun je onbeperkt contactgegevens opslaan.  Ook is er meer focus op personaliseren met HubSpot Sales Pro.

Tevens kun je veel meer inzicht verkrijgen in je prospects. Je weet wie er op jouw website is geweest, hun interesses en meer relevante informatie die je kunt gebruiken voor gerichte advertenties of opvolging.

Conclusie
Voor een kleinschalige organisatie is de gratis software van HubSpot een fantastisch middel om de verkoopprocessen te verbeteren. Wanneer jouw organisatie een klein sales team heeft kun je alsnog veel voordeel halen met behulp van de Hubspot Software. Met de gratis features krijg je genoeg relevante informatie over prospects met als resultaat dat jouw salesteam deze prospects effectief kan benaderen.  

Wanneer jouw organisatie meer gefocust is op sales en met meerdere verkopers werkt, zijn de features van HubSpot Sales Hub Pro nog aantrekkelijker. Dit houdt in: meer gedetailleerde informatie over prospects en leads in een enorme database. En jouw verkopers kunnen deze potentiële klanten nog efficiënter en nog persoonlijkere benaderen. 

Niet alleen de HubSpot Sales Hub kan veel betekenen voor jouw organisatie. Als je de Sales Hub koppelt met HubSpot CRM smeed je jouw verkoop en relatiebeheer tot één krachtig proces.

Wil je zelf ervaren hoe het is om te werken met HubSpot? Vraag dan een gratis trial aan.

Vraag een HubSpot trial

Martijn Rijnders
Geschreven door Martijn Rijnders
Martijn heeft als missie om organisaties te laten zien hoe zij hun bedrijfsresultaat aanzienlijk kunnen verbeteren aan de hand van slimmere marketing en effectief ingericht relatiebeheer. Als oprichter van Systony heeft hij brede kennis van zowel CRM- als marketingautomatisering-software en adviseert hij organisaties hoe deze software het beste geïmplementeerd kan worden.
Wanneer Martijn niet aan het werk is springt hij graag op zijn racefiets of zit hij ergens culinair te genieten.

Gerelateerde artikelen

Verbeter je online vindbaarheid met zakelijk bloggen!

Het doel van bloggen is om kennis te delen met (potentiële) klanten. Hiermee creëer je toegevoegde waarde ten opzichte van...

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 10 december, 2018
Innoveer met HubSpot en optimaliseer jouw marketing, sales en service-processen

HubSpot is ontwikkelaar en leverancier van ’s werelds meest gebruikte en best beoordeelde marketing en sales software. Dit...

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 13 september, 2018