HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Haal het maximale uit Twitter met de HubSpot integratie

Haal het maximale uit Twitter met de HubSpot integratie

Wat zijn jouw populairste Twitter berichten? Hoeveel nieuwe volgers heb je erbij? En wat zijn de beste momenten om tweets te publiceren? Met HubSpot krijg je een diepgaand inzicht van je Twitter prestaties. 

Publiceer razendsnel tweets met je Twitter HubSpot integratie. Upload je tweets in bulk. Plan je Twitter posts vooruit. Hergebruik je berichten voor andere sociale media kanalen. En vergelijk je resultaten van Twitter, Facebook, Instagram en LinkedIn

Manage je jouw Twitter berichten vanuit HubSpot? Dan bespaar je ontzettend veel tijd. Bovendien haal je er makkelijker meer uit. Wat heb je nog meer nodig voor je Twitter marketing campagnes?

Waarom zet je Twitter zakelijk in?

Weet je dat er wereldwijd meer dan 329 miljoen Twitter gebruikers zijn? En dat er per jaar gemiddeld 20 miljoen Twitter gebruikers bijkomen? In 2022 waren er 3,5 miljoen Nederlanders met een actief Twitter account.

Veel organisaties en (beroemde) mensen zijn actief op Twitter. En dat is niet voor niets. Binnen no time verspreid je informatie onder Twitteraars. Bijvoorbeeld over je producten, diensten en ontwikkelingen bij je organisatie. Twitter heeft een groot bereik en het is nog gratis ook.

Bedrijven hebben dan ook verschillende redenen om Twitter zakelijk in te zetten. Twitter marketing gebruiken zij bijvoorbeeld om:

  • Nieuwe klanten te werven.
  • Websiteverkeer te genereren.
  • Te laten zien dat ze een kennisleider zijn.
  • Als zoekmachine om informatie te zoeken.
  • Een snelle klantenservice te bieden.
  • Trendy topics in het vakgebied te volgen.
  • Twitter gesprekken van concurrenten te volgen.
  • Te communiceren met volgers.
  • Een relatie met volgers op  te bouwen.
  • De verkoop te boosten.
  • Evenementen te promoten.

Adverteer je ook op Twitter? Dan vergroot je zeker jouw naamsbekendheid en trek je makkelijker leads aan. Maar hoe haal je nou het maximale uit Twitter? Hieronder ontdek je hoe HubSpot jou hiermee helpt.

Twitter integratie functies in HubSpot 

De Twitter integratie in HubSpot helpt je bij je Twitter marketing. Zo haal je gegarandeerd meer uit jouw Twitter account. Dit zijn de belangrijkste Twitter integratie functies:

  1. Manage al je sociale content met je sociale media kalender. In HubSpot maak je eenvoudig meerdere tweets aan. Of je loadt ze in bulk op. Je plant ze voor een later tijdstip in. Daarna versleep je jouw ingeplande tweets eenvoudig naar andere dagen. Bijvoorbeeld om meer reacties op je berichten te krijgen. 

  2. Publiceer je tweets via HubSpot of Twitter. Zoals jij het prettig vindt. Je hoeft HubSpot niet te verlaten! Waar en wanneer je maar wilt. Rechtstreeks via je computer of met de mobiele HubSpot app op je smartphone of tablet. 

  3. Maak en publiceer je jouw blogs ook met HubSpot? Deel ze dan automatisch via Twitter als je ze publiceert.
     
  4. Hoe vaak tweet je eigenlijk? In HubSpot behoud je makkelijk het overzicht. Op statistieken monitor je hoe jouw content scoort. Vergelijk hierop de resultaten van je belangrijkste sociale media kanalen. Zoals Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram.

  5. Maak een Twitter Stream aan om met toekomstige klanten in gesprek te komen. Dit is een soort tijdlijn met alle tweets over een bepaald onderwerp. Zoals veel gestelde vragen over inbound marketing en HubSpot. Of mensen die zeggen: ‘Ik zoek een HubSpot partner’. Vervolgens beantwoord, like of retweet je deze tweets eenvoudig.

  6. Voeg je leads toe aan een Twitter Stream en houd hun tweets in de gaten. Stel dat een lead jouw organisatie noemt. Of dat een lead op zoek is naar een soortgelijke organisatie. Dan weet je meteen dat het tijd is om contact op te nemen! 

  7. Zet HubSpot in voor social listening. Zo volg je bijvoorbeeld eenvoudig de tweets van je concurrenten. Of juist wat Twitteraars over je concurrenten zeggen. Ook vind je zo makkelijker nieuwe klanten. En je levert klantenservice als het niet rechtstreeks aan je gevraagd is (maar toch nodig is). Je leest hier meer over in ons blog over social selling.

  8. Profiteer van de data-gedreven online advertentietool in HubSpot. Mensen zijn verslaafd aan hun smartphones. Ze ontvangen de hele dag meldingen van hun sociale media kanalen. Je hebt een groot bereik en adverteren is relatief goedkoop. Wat is een betere plek om te adverteren?
Met de HubSpot integratie haal je dus meer uit Twitter. Ben je benieuwd wat je nog meer met HubSpot kunt? Bekijk dan hieronder onze HubSpot CRM demo video voor een algemene indruk.

New call-to-action

Ontvang updates per email