Ontvang maandelijks onze nieuwe blogartikelen in je mailbox

[VIDEO] Wat is het beste CRM-systeem voor transport en logistiek?

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders op 1-10-20 17:40

Wist je dat je veel voordelen ervaart van een CRM-systeem als transport- of logistiek bedrijf? Wij raden het je zeker aan om de mogelijkheden te bekijken als je nog geen CRM hebt. Er zijn wel honderden CRM-aanbieders gericht op transport en logistiek, maar het is van groot belang om te kijken naar de functies dat zo’n systeem biedt.

Maarten en Martijn vertellen je in bovenstaande video welke CRM-functies essentieel zijn voor de transport- en logistieke sector, bekijk hem snel of lees verder! 🚛

CRM voor transport en logistiek: welke functies heb je nodig?

Laat je niet zomaar verleiden tot het aanschaffen van het eerste beste CRM-systeem. Zorg ervoor dat je van tevoren goed onderzoek uitvoert, zodat je niet voor teleurstellingen komt te staan. Met ons CRM-handboek maak je direct een goede start!

Bij de keuze van het juiste CRM-systeem moet je goed op papier hebben wat precies de wensen en behoeften zijn van het toekomstige CRM. De beste manier om dit te doen is om voor jezelf een checklist te maken.

Bij Systony hebben we al heel wat ervaring opgedaan met het leveren en implementeren van CRM-systemen in de transport en logistiek. Hierdoor hebben we een goed beeld gekregen van welke drie functies voor deze sector nou het meest belangrijk zijn. Uiteraard delen we die je met je:

  • Functie 1: Snel de juiste offerte of spotprijs afgeven

Snel inspelen op een aanvraag is belangrijk in de transport- en logistieke sector! Je wilt zo snel mogelijk de juiste offerte uitbrengen of spotprijs afgeven om de concurrentie voor te zijn.

Met een juist CRM-systeem dat de benodigde informatie snel en eenvoudig weergeeft kun je snel schakelen, ook vanaf je mobiele telefoon of tablet.

  • Functie 2: Snelle en gemakkelijke opvolging van offertes en spotprijzen

Heb je je spotprijs afgegeven of een offerte uitgebracht? Volg het gelijk op om het ijzer te smeden wanneer het heet is. Dit kan persoonlijk of geautomatiseerd als het CRM dat biedt.

Zorg ervoor dat je CRM beschikt over afzonderlijke pipeline dashboards voor een goed overzicht en de mogelijkheid tot personalisatie en automatisering.

  • Functie 3: Koppeling met je Transport Management System (TMS) of ERP

Misschien wel de belangrijkste functie van een CRM-systeem voor transport en logistiek. Zorg ervoor dat je nieuwe CRM-systeem gekoppeld kan worden aan je TMS of ERP. Dankzij deze koppeling wordt data nooit meer dubbel ingevoerd en relatiegegevens worden altijd overgezet van het ene naar het andere systeem.

Op deze manier heb je alle beschikbare gegevens van je klant, zoals omzet en facturen, bij elkaar in je CRM-systeem. Ideaal toch? 😉

Wat is het beste CRM voor transport en logistiek?

Je bent opzoek naar het juiste CRM-systeem voor jouw transport- of logistieke onderneming? Het CRM-systeem dat het beste bij je past is waarschijnlijk HubSpot CRM.

Naast dat het de benodigde functies heeft die we hierboven hebben besproken, is het ook nog eens super gemakkelijk in gebruik! In de video laten we al een stukje van de software zien, maar je kan ook de volledige demo van HubSpot CRM bekijken op onze website. Klik hier om naar de video te gaan.

HubSpot CRM demo

 

 

Martijn Rijnders
Geschreven door Martijn Rijnders
Martijn heeft als missie om organisaties te laten zien hoe zij hun bedrijfsresultaat aanzienlijk kunnen verbeteren aan de hand van slimmere marketing en effectief ingericht relatiebeheer. Als oprichter van Systony heeft hij brede kennis van zowel CRM- als marketingautomatisering-software en adviseert hij organisaties hoe deze software het beste geïmplementeerd kan worden.
Wanneer Martijn niet aan het werk is springt hij graag op zijn racefiets of zit hij ergens culinair te genieten.

Gerelateerde artikelen

[VIDEO] Het beste CRM voor Business-to-Business (B2B)

Richt jij je voornamelijk op Business-to-Business? Maak je werkzaamheden een stuk makkelijker met het juiste CRM-systeem. Het...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 7 oktober, 2020
HubSpot & Wordpress: Een krachtige combinatie

HubSpot is een krachtig all-in-one platform voor CRM, Marketing, Sales en Service. Het biedt vier krachtige stand-alone tools,...

Stefan Nijmeijer
Door Stefan Nijmeijer - 7 september, 2020