Ontvang maandelijks onze nieuwe blogartikelen in je mailbox

[VIDEO] Het beste CRM voor Business-to-Business (B2B)

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders op 7-10-20 15:44

Richt jij je voornamelijk op Business-to-Business? Maak je werkzaamheden een stuk makkelijker met het juiste CRM-systeem. Het kiezen van een geschikt CRM-systeem is een stuk minder makkelijk, dus hoe kom je erachter welk CRM-systeem bij jouw B2B-organisatie past? 🤔

Daar komen wij om de hoek kijken. Maarten en ik hebben namelijk verschillende tips verzameld die je helpen met de juiste keuze van een CRM-systeem voor B2B.

Bekijk bovenstaande video of lees verder!

Het is logisch dat je door al het aanbod van CRM-systemen en implementatiepartners de bomen door het bos niet meer ziet. Wij zien dit probleem elke keer terugkomen bij onze doelgroep, dus daar hebben wij iets aan gedaan.

We hebben nuttige video’s en tools ontwikkeld om je te helpen bij jouw CRM-keuze. Zo hebben we een CRM-handboek ontwikkeld en kun je de CRM-checklist downloaden.

Aan de hand van onze ervaring heb ik een paar nuttige tips voor je verzameld, die je helpen bij het kiezen van een geschikt CRM-systeem voor jouw B2B-organisatie:

Tip 1: Kies voor een CRM-systeem dat alle systemen samenbrengt

Waar wij in het verleden zelf tegenaan liepen was het gebruik van verschillende systemen: de website, Outlook, Social Media, boekhouding, facturatieprogramma’s, noem maar op. Dit zorgde voor veel frustratie en het koste veel tijd om klantgegevens op te zoeken of vast te legen. 😵

Om efficiënter te werken raad ik het je dan ook aan om te kiezen voor een CRM dat al je systemen bij elkaar brengt. Zo werk je centraal en koppel je snel en eenvoudig de systemen die je nodig hebt aan je CRM-systeem.

Tip 2: Kies een CRM waarmee je nieuwe klanten van A tot Z ontzorgt

De meeste CRM-systemen stoppen bij het moment dat je het contract met je B2B-klant hebt getekend. Er is echter nog veel meer werk te verzetten!

Kies voor een systeem dat een optimale samenwerking met verschillende afdelingen mogelijk maakt. Dit doe je door te selecteren op functies zoals projectmanagement, tijdregistratie, contractbeheer en facturatie. Hiermee heb je alles omhanden om nieuwe klanten én je medewerkers te ontzorgen.

Tip 3: Kies voor een CRM met de juiste marketingtools

Naast CRM-tools bevatten sommige CRM-systemen ook marketingtools gericht op B2B. Als Business-to-Business organisatie is het belangrijker dan ooit dat je online vindbaar bent en de juiste tools hebt om leads binnen te halen als klant.

Voor nog betere resultaten kun je gaan voor een CRM-systeem dat geïntegreerd is met een marketingautomatisering platform. Ja, dat is een hele mond vol, maar het zorgt er voor dat waardevolle content op de juiste manier en op het juiste moment bij jouw doelgroep terecht komt. ✔

Welk CRM is het beste voor B2B-organisaties?

Als CRM-implementatie partner van maar liefst 4(!) CRM-systemen hebben wij voor iedere B2B-organisatie een oplossing op maat. Om aan bovenstaande punten te voldoen wijzen de pijlen al snel richting HubSpot CRM.

Wij vinden HubSpot CRM het beste CRM voor B2B-bedrijven dankzij het grote aanbod van B2B-functies. Daarnaast is HubSpot een krachtig platform en uit te breiden met innovatieve marketing-, sales- en servicetools.

In bovenstaande video laat Maarten je kort de belangrijkste onderdelen van de HubSpot-software zien. De focus ligt op de manier hoe je je klanten goed leert kennen door systemen met elkaar te laten communiceren.

✋🏼Voordat je gaat, wacht even! We hebben ook nog een uitgebreide HubSpot CRM demo voor jou beschikbaar. In ruim 30 minuten neem ik je mee langs de functies en mogelijkheden die dit CRM te bieden heeft. Je bekijkt de HubSpot CRM demo hier.

HubSpot CRM demo

 

 

Martijn Rijnders
Geschreven door Martijn Rijnders
Martijn heeft als missie om organisaties te laten zien hoe zij hun bedrijfsresultaat aanzienlijk kunnen verbeteren aan de hand van slimmere marketing en effectief ingericht relatiebeheer. Als oprichter van Systony heeft hij brede kennis van zowel CRM- als marketingautomatisering-software en adviseert hij organisaties hoe deze software het beste geïmplementeerd kan worden.
Wanneer Martijn niet aan het werk is springt hij graag op zijn racefiets of zit hij ergens culinair te genieten.

Gerelateerde artikelen

Account Based Marketing: zo meet je het succes

Het meten en verantwoorden van resultaten is voor ons als marketeers enorm belangrijk. Op deze manier bewijzen we het succes...

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 12 oktober, 2020
HubSpot pakt uit met INBOUND 2020 – Alles wat je moet weten.

Het is op moment van schrijven donderdagochtend 24 september, de ochtend na Inbound 2020. Mijn hoofd tolt nog na van alle...

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 24 september, 2020