Ontvang maandelijks onze nieuwe blogartikelen in je mailbox

[VIDEO] 4 belangrijke redenen om te kiezen voor HubSpot CRM

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders op 23-7-20 10:29

Het bijhouden van relaties, taken, e-mails en verkoopkansen kan in je hoofd, e-mail en Excel, maar is niet heel efficiënt. Het bijhouden van deze informatie in een CRM-systeem brengt vele voordelen met zich mee.

HubSpot CRM is een innovatief, handig en gratis CRM-systeem. HubSpot garandeert dat het CRM-systeem gratis blijft voor gebruikers. In bovenstaande video geven we je vier belangrijke redenen om te kiezen voor HubSpot CRM.

Leg alle gegevens vast op één plek

Met een CRM-systeem leg je alle relatiegegevens vast op één plek. Niet alleen is alle informatie hierdoor voor jou zelf eenvoudig terug te vinden, ook voor jouw collega’s. Alle kennis binnen een organisatie wordt op één plek verzameld.

In HubSpot CRM leg je niet alleen NAW-gegevens vast, maar je kan ook allerlei extra informatie toevoegen per contactpersoon en bedrijf. Hierbij kan je denken aan relevante kenmerken, taken en afspraken, maar ook alle contactmomenten. Zo ontstaat er een 360-graden klantbeeld.


Werk efficiënter door het koppelen van je e-mailaccount

Met HubSpot CRM kan je eenvoudig je e-mailaccount van Office 365 of Gmail koppelen met het CRM-systeem. Dit brengt direct meerdere voordelen met zich mee.

In jouw e-mailsysteem worden ingevoerde e-mailadressen herkend, zodat je tijdens het opstellen van een e-mail eenvoudig gegevens uit het CRM-systeem in kan zien. Daarnaast kan je voor het opstellen van e-mails gebruikmaken van templates die je in HubSpot CRM hebt aangemaakt, waarbij het een kwestie is van ‘klikken en gebruiken’. Tevens worden, indien je dit aanvinkt, e-mails automatisch bij de juiste record opgeslagen in HubSpot CRM.  Een andere handige functie van HubSpot CRM is e-mailtracking. Hiermee kan je zien wanneer iemand jouw e-mail opent.

Zorg voor een goed overzicht door deals te automatiseren

Zorg voor een goed overzicht over alle verkoopkansen en deals door deze te automatiseren. Naast een overzichtelijke pipeline, zorgt het automatiseren er ook voor dat het de werkdag van verkopers gemakkelijker maakt.

HubSpot CRM helpt verkopers door opvolgmails en taken te plannen, waarmee de verkoper geholpen wordt om de verkoopkans optimaal te benutten.

Overzichtelijke rapporten en dashboards

HubSpot CRM maakt op basis van alle relatiegegevens, verkoopkansen en taken overzichtelijke rapportages. Hiermee zorg je altijd voor overzicht op de werkzaamheden binnen jouw organisatie.

Tevens kan je dashboards inrichten, waarin real-time rapportages worden weergegeven. Hierbij kan je denken aan bijvoorbeeld een grafiek met de verkoop forecast van alle verkoopkansen of een overzicht van de productiviteit van verkoopmedewerkers. Zo ben je met een paar klikken altijd op de hoogte van hoe jouw organisatie ervoor staat.

HubSpot CRM: Geschikt voor iedere organisatie

HubSpot CRM is geschikt voor iedere organisatie, van een start-up tot mkb-onderneming en van groot bedrijf tot internationale organisaties. Het CRM-systeem is en blijft gratis, ongeacht hoeveel gebruikers je hebt of hoeveel contactpersonen je in je database opslaat.

De kracht van HubSpot is dat het naast CRM ook een Marketing Hub, Sales Hub en Service Hub aanbiedt. Dit zijn stand-alone tools, die je kan koppelen aan je CRM-systeem. Van de Hubs zijn er gratis versies en meerdere betaalde licenties.

Samen zorgen CRM en de Hubs voor krachtige combinaties, waarmee jouw organisatie direct de beschikking krijgt over een heleboel nieuwe functionaliteiten. Een groot voordeel is de grote flexibiliteit en schaalbaarheid met de licenties hiervoor. Zo kan je bijvoorbeeld 50 medewerkers op CRM hebben, 5 op de Sales Hub en 2 op de Marketing Hub. Je betaalt alleen voor de Hub-licenties die je echt gebruikt.

HubSpot CRM in actie zien?

In bovenstaande video vertellen Martijn en Maarten je meer over HubSpot CRM en laten diverse onderdelen van het CRM-systeem aan je zien.

Heb je vragen of wil je meer zien? Boek vrijblijvend een afspraak in de agenda van Martijn en Maarten om de mogelijkheden van HubSpot CRM te bespreken en/of voor een demonstratie.

Je kan ook het HubSpot Productoverzicht downloaden. Hierin is meer informatie te vinden over HubSpot CRM, Marketing Hub, Sales Hub en Service Hub.

Download het productoverzicht

Martijn Rijnders
Geschreven door Martijn Rijnders
Martijn heeft als missie om organisaties te laten zien hoe zij hun bedrijfsresultaat aanzienlijk kunnen verbeteren aan de hand van slimmere marketing en effectief ingericht relatiebeheer. Als oprichter van Systony heeft hij brede kennis van zowel CRM- als marketingautomatisering-software en adviseert hij organisaties hoe deze software het beste geïmplementeerd kan worden.
Wanneer Martijn niet aan het werk is springt hij graag op zijn racefiets of zit hij ergens culinair te genieten.

Gerelateerde artikelen

Alles wat je moet weten over de nieuwe Custom Objects in HubSpot

Zoals je waarschijnlijk weet zijn er tijdens Inbound 2020 afgelopen september redelijk wat nieuwe features uitgerold voor...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 22 oktober, 2020
Account Based Marketing: zo meet je het succes

Het meten en verantwoorden van resultaten is voor ons als marketeers enorm belangrijk. Op deze manier bewijzen we het succes...

Ellen Prins
Door Ellen Prins - 12 oktober, 2020
[VIDEO] Het beste CRM voor Business-to-Business (B2B)

Richt jij je voornamelijk op Business-to-Business? Maak je werkzaamheden een stuk makkelijker met het juiste CRM-systeem. Het...

Martijn Rijnders
Door Martijn Rijnders - 7 oktober, 2020